پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:34 - 1399/07/21
سرپرست فرمانداری هرسین :

اقدام شهرداری نه مصوبه فرمانداری را داشته و نه مسئولان شهرداری و اوقاف/ اقدامات سپاه و قرارگاه جوادالائمه (ع) سیمای بد محله ده بالا را سر و سامان داده است

سرپرست فرمانداری هرسین در خصوص تخریب بخشی از پروژه جواد الائمه در محله ده بالا(مهدیه) گفت: شهرداری این اقدام را بدون هماهنگی با فرمانداری انجام داده و به آنها تذکر داده شد البته اذعان دارند که هدف آنها تخریب نبوده بلکه تکمیل اقدامات قرارگاه جوادالائمه بوده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،عبادالله کنجوریان  سرپرست فرمانداری هرسین، در خصوص تخریب یک پروژه پایلوت در هرسین اظهار داشت: طی دو سه سال گذشته مسئولان فرمانداری پیشنهاد دادند که در محله ده بالا که امروزه مهدیه نام گرفته اقداماتی انجام شود زیرا زمین های این محله مربوط به منابع طبیعی بوده است و افرادی از قبل آنجا ساخت و ساز غیر مجاز داشتند.

 

وی افزود: بر همین مبنا فرمانداری وقت با اهالی محل که خانه‌های آنها متراژ زیادی نداشته و از نظر مالی ضعیف بودند صحبت کرده مبلغی به آنها اختصاص دهد تا آن محله را تخریب و  به فضای سبزی در جوار امامزاده مهدی تبدیل کند.

 

کنجوریان تصریح کرد: مردم موافقت کردند اما پس از مدتی قرارگاه جوادالائمه برای رضای خدا و کمک به مردم فقیر مسیری را احداث و نسبت به جدول گذاری، کانال کشی و دیوارکشی اقدام کرد و به آن محل رونقی داد.

 

وی عنوان کرد: اخیراً اداره اوقاف اعلام کرده در راستای توسعه همان محله بودجه ای را در نظر گرفته است بر همین مبنا از همان بستری که قرارگاه جوادالائمه اقداماتی انجام داده بخشی از دیوار و جدول را تخریب کردند تا در جوار امام زاده مغازه ای را با هماهنگی شهرداری احداث کنند.

 

فرماندار هرسین گفت: شهرداری این اقدام را بدون هماهنگی با فرمانداری انجام داده و به آنها تذکر داده شد البته اذعان دارند که هدف آنها تخریب نبوده بلکه تکمیل اقدامات قرارگاه جوادالائمه بوده است.

 

کنجوریان خاطرنشان کرد: این اقدام شهرداری نه مصوبه فرمانداری را داشته و نه مسئولان شهرداری و اوقاف با مسئولان سپاه و قرارگاه جوادالائمه هماهنگی انجام داده بودند.

 

وی افزود: در حالی که سپاه در این محله زحماتی کشیده و بهتر بود پیش از تخریب با سپاه مشورت می شد هرچند که اذعان دارند درصدد هستند همان اقداماتی که قرارگاه انجام داده به شکل بهتری ساماندهی کنند و در این راستا اوقاف نیز 300میلیون تومان اعتبار تخصیص داده است.

 

کنجوریان با بیان اینکه سپاه همواره برای حل مشکلات مردم در صحنه بوده، گفت: اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی جوادالائمه مثبت، قابل تحسین و تقدیر بوده است.

 

وی افزود: همچنین محله مهدیه نیز محروم بوده و اقدامات سپاه سیمای بد آن محله را سر و سامان داده است بنابراین درست نبوده بدون هماهنگی سپاه تخریب اقدامات قرارگاه انجام شود

 

منبع،مرصاد