پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:49 - 1399/07/22

کلاهبرداران میلیاردی در "هرسین" دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری 2 فرد کلاهبردار در شهرستان "هرسین" خبر داد که با سوء استفاده از وجوه واریزی مردم به حساب نمایندگی یکی از شرکت های خودروساز، دست به کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی زده بودند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام دادخواهی مدیرعامل این شرکت خودروساز در شهر "هرسین" در خصوص شکایت عده ای که خواستار تعیین تکلیف وجه واریزی خود به حساب این شرکت بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 


وی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد حسابدار شرکت خودروسازی پس از دریافت وجه از متقاضیان خرید خودرو، آن را به حساب شخصی واریز می کرده است، افزود: این زن کلاهبردار پس از آن هم که زمان تحویل خودرو می شده است با صدور برگه ای جعلی و از طرف متقاضیان انصراف آنها را از دریافت وسیله نقلیه اعلام می کرد تا دستش رو نشود.

 


سردار جاویدان تصریح کرد: با به دست آمدن این سرنخ، کاراگاهان پلیس آگاهی هرسین به سراغ حسابدار شرکت که خانمی 35 ساله بود رفته و او را دستگیر کردند.

 


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی ها ضمن اقرار به جرم خود اذعان کرد کلاهبرداری از مشتریان شرکت را با همدستی شخصی دیگر انجام می داده است.

 


وی گفت: پلیس آگاهی در گام بعدی به سراغ همدست حسابدار شرکت خودروسازی رفته و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در منزلش دستگیر کرده و او نیز به جرم خود اقرار و عنوان کرد که با پول های سرقت شده اقدام به خرید ملک و زمین کرده اند.

 


سردار جاویدان با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته میزان کلاهبرداری صورت گرفته به 10 میلیارد ریال می رسد، گفت: هردو مجرم برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.