پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:16 - 1399/08/21
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین :

تعطیلات کرونایی در هرسین روند ابتلا و مرگ و میر را کاهش داد/پنهان کردن بیماری احتمال شیوع را افزایش می دهد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان گفت: روند کاهشی در این دو هفته چه در بیماران بستری و چه در بیماران سرپایی محسوس بوده است و این روند نزولی رضایت بخش بوده است به شرط اینکه این روال ادامه پیدا کند

دکتر سعید حمزه ای رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسیندر گفتگوی اختصاصی با دیوانگاهدر تشریح وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اظهار داشت: از دو هفته قبل که آمار مبتلایان صعودی بالا می رفت جلسه ای با حضور مدیران شهرستان برگزار شد و از همان ابتدا نظر ما بر روی تعطیلی بیش از یک هفته ای و حداقل یک ماهه بود و هنوز بر آن نظر تاکید داریم.

 

وی افزود: در ادامه اعلام تعطیلی های یکهفته ای توسط استاندار کرماناشاه در برخی از شهرستان به خصوص در هرسین را داشتیم که خوشبختانه در همان اواخر هفته اول شاهد توقف رشد صعودی بیماری بودیم

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: در همان ابتدای تعطیلات کرونایی ظرفیت کل بیمارستان شهدای هرسین پر شده بود که الحمدلله این وضعیت مدیریت شد و داروی مورد نیاز به اندازه کافی تامین شد و در این دو هفته اخیر ما بیمار بدون دارو نداشته ایم.

 

حمزه ای در ادامه اظهار داشت: از 5روز قبل شاهد روند کاهشی بیماری بودیم و در بخش های بستری هم تخت های خالی وجود دارد و هر روزه هم تزریق داروهای مورد نیاز انجام میشود،

 

وی افزود: روند کاهشی در این دو هفته چه در بیماران بستری و چه در بیماران سرپایی محسوس بوده است و این روند نزولی رضایت بخش بوده است به شرط اینکه این روال ادامه پیدا کند چون اگر این وضعیت را رها کنیم با یک شرایط انفجار بیماری مواجه می شویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  تصریح کرد:  یکی از ایراداتی که در زمینه بیماری کرونا در هرسین داریم بحث پنهان کاری است که اغلب مبتلایان بیماری خود را مخفی می کنند و وقتی مراجعه می کنند که مرحله پیشرفته بیماری است و این موضوع خود باعث شیوع بیماری شده است.

 

حمزه ای اظهار داشت: درخواست ما این است که مردم در همان روزهای اولیه بیماری مراجعه کنند چون تجربه نشان داده که افرادی که در روزهای اول مراجعه می کنند به راحتی درمان میشوند.

 

وی افزود: از مردم عاجزانه تقاضا داریم که از برگزاری مراسمات عزا و عروسی  و حضور در تجمعات خودداری کنند و زدن ماسک و شستن اصولی دست ها غافل نشوند.