پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:50 - 1399/08/29
مدیر آموزش و پرورش هرسین

تلاش خواهیم کرد تا دانش آموزان را با اثرات و برکات معنوی نماز آشنا کنیم

پیش اجلاس منطقه ای نماز دانش آموزی با حضور فرمانده محترم سپاه پاسداران، نماینده محترم امام جمعه، معاونت محترم فرمانداری، مسئول ستاد اقامه نماز و کارشناسان اداره آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، پیش اجلاس منطقه ای نماز دانش آموزی با حضور فرمانده محترم سپاه پاسداران، نماینده محترم امام جمعه، معاونت محترم فرمانداری، مسئول ستاد اقامه نماز و کارشناسان اداره آموزش و پرورش با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در ابتدا ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در سنی هستند که می توان با ارائه آموزش های صحیح، به روند شکل گیری شخصیت آنها سمت و سویی دینی و مذهبی داد.

 

 فتحی در ادامه به طرح های مختلفی که در سطح مدارس شهرستان اجرا شده و اکنون نیز در حال اجرا می باشند اشاره کرد و افزود: خلاقیت های خوبی در بحث فرهنگ اقامه نماز داشته ایم که تاثیرات مطلوب آن بر دانش آموزان و خانواده های ایشان ملموس بود و در نظر داریم با تلاش و پیگیری همکاران و تعامل با سایر دستگاه ها گام های موفقی در این زمینه برداریم.

 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: درست است که مدارس تعطیل هستند و دانش آموزان بصورت فیزیکی در مدارس حاضر نیستند اما در کنار آموزش های درسی که در برنامه شاد ارائه میشوند، طرح ها و مباحث فرهنگی و تربیتی نیز بصورت مدون در حال اجرا هستند.

 

 رستمی معاون فرمانداری شهرستان هرسین نیز با ذکر این نکته که سمن های مختلفی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حال فعالیت هستند، مرجع اصلی اجرای اینگونه برنامه ها را آموزش و پرورش دانست و آموزش و پرورش را محلی دانست که اساساً می توان در آن امر مهم فرهنگ سازی را پیش گرفت.

 

 سرهنگ محمدی فرمانده سپاه پاسداران شهرستان نیز ضمن تشکر بابت طرح های اجرا شده با عناوین مختلف در راستای اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی آمادگی سپاه و بسیج را برای هرگونه همکاری در این راستا اعلام کرد و افزود: در گذشته طرح های مطلوبی اجرایی شده است که بایستی ادامه یابند.

 

 حجت الاسلام صادقی نماینده امام جمعه شهرستان با اشاره به تاثیرات بسیار زیاد توجه به نماز در زندگی گفت: بسیار خوب است که در میان دغدغه های روزمره کاری و اداری، دغدغه مندی در خصوص اقامه نماز وجود دارد و تعامل آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه در این مسائل ستودنی است.

 

 آقای الفتی مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان نیز ضمن تشریح برنامه های مختلف ستاد اقامه نماز افزود: اگر بتوانیم یک دانش آموز را به سمت قرآن و نماز جذب کنیم و تربیت قرآنی و اسلامی را به او آموزش دهیم، درواقع یک خانواده را آموزش داده ایم چراکه هر دانش آموز نماینده یک خانواده است و این، نشان دهنده قدرت آموزش و پرورش است.