پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:24 - 1399/09/11
امام جمعه هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

شخصیت مدرس یک الگوی ویژه به عنوان یک نماینده تمام عیار است / مجلس خانه امید مردم است و مطالبات مردم در آنجا شکل می گیرد

امام جمعه هرسین به مناسبت روز مجلس گفت: مجلس خانه امید مردم است و باید پناهی باشد برای آنها و مطالبات در آنجا شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهضمن تبریک روز مجلس شورای اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس اظهار داشت: آیت الله مدرس شخصیت بزرگواری بود که با تربیت بزرگانی  همچون آخوند خراسانی و عبدالله مازندرانی وارد مجلس شورای ملی شد  و در مجلس هم پذیرفته شد و در مجلس سوم شورای ملی به  نمایندگی از مردم تهران وارد مجلس شدند.

 

وی افزود:  این مجلس به دلیل مقارن شدن با جنگ جهانی اول و فشار خارجی ها  یک سال بیشتر دوام نیاورد و منجر به کودتای  1299 شد که بسیاری از آزادی خواهان مثل سیذ حسن مدرس دستگیر و زندانی و تبعید شدند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  آیت الله مدرس در نهایت پس از شکنجه ها و تبعید ها و فشارها به دستور رضاخان در 10آذرماه سال 1316 به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: شخصیت مدرس یک الگوی ویژه به عنوان یک نماینده تمام عیار است که باید یک الگوی کاملی برای نمایندگان ما باشد همچنانکه در تاریخ جمهوری اسلامی داشته ایم افرادی که همچون مدرس ها جلو سوء استفاده ها را گرفته اند

 

وی افزود: مجلس خانه امید مردم است و باید پناهی باشد برای مردم و مطالبات مردم در آنجا شکل گیرد و و انقلابیگری در آنجا دنبال شود و نباید عده ای تنزل بدهند جایگاه مجلس را و کار یک نماینده بشود مطالبات شخصی و حزبی ، شهید مدرس رفت تا مجلس مردمی باقی بماند و خواسته های مشروع مردم دنبال بشود.

 

امروز یکی از مشکلات کشور موضوع اقتتصاد است و باید نمایندگان عزیز ما پیکیری کنند و راهکارهایی پیدا کنند که منجر بشود به بهبودی وضعیت مردم و مجلس می تواند باعث اعتلا و پیشرفت کشور شود