پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:34 - 1399/10/20
امام جمعه هرسین :

به هیچ وجه ایران نباید از آمریکا واکسن کرونا تهیه کند/ پیوستن به fatf در اصل گشایش راه نفوذ در نظام مدیریتی و سیاسی ایران است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: : مقام معظم رهبری فرمودند: به هیچ وجه ایران نباید از آمریکا واکسن کرونا تهیه کند ما به اینها اعتماد نداریم به این خاطر که اگر واکسن داشتند خودشان را درمان می کردند که هر روز حدهد 4هزار کشته ندهند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و 19دیماه سالروز آغاز عملیات کربلای 5در شلمچه و شرق بصره در سال 1365 است اظهار داشت: این عملیات یکی از عملیات های بسیار مهم دفاع مقدس بود که جا دارد یاد و خاطره شهدایی که مدیون آنها هستیم را گرامی بداریم.

 

وی با اشاره به قیام خونین مردم قم در 19دیماه1356 اظهار داشت: این قیام آغاز نهضت و پیروزی انقلاب بود که حدود یکسال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357رخ داد و البته قیام های متعدد دیگری هم صورت گرفت که باعث بیداری مردم شد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: همین قیام ها و اجتماعات باعث شد که مردم امام خمینی(ره) را بهتر بشناسند و حقانیت حضرت امام(ره) را درک کردند و به ظلم و ستم طاغوت پی بردند که در نهایت منجر شد به پیروزی ملت ایران در سال 1357 و وابستگی ایران به غربی ها پایان یافت.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی رخ داد که به تعبیر مقام معظم رهبری ما ابتدایی ترین ابزار دفاعی را در اختیار نداشتیم و بعثی ها هواپیماهای فرانسوی در اختیار داشتند و به راحتی اهداف مورد نظر خود را می زدند.

 

وی افزود: کشور ما در زمان طاغوت تحت سلطه استکبار بود و آنها نمی خواستند ما کشوری باشیم که بتوانیم از خودمان دفاع کنیم ولی امروز به مدد الهی جمهوری اسلامی جزء کشورهای برخوردار در زمینه صنایع دفاعی است و هیچ ابرقدرتی جرات نمی کند موشک و هواپیمایش از مرز جمهوری اسلامی عبور کند هر چند هواپیمای آمریکایی باشد مجال پیدا نمی کند به استانهای میانی برسد و در همان ورودی خلیج فارس شکار نیروهای نظامی و دفاعی می شود اینها بخشی از افتخارات نظامی ماست.

 

امام جمعه هرسین  در بخش دیگری از سخنانش از مجمع تشخیص مصلحت نظام که موضوع fatfرا کنار گذاشتند و از دستور کار خارج کردند تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد:  این به معنای عمل نکردن به آن است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت:Fatfیک سازمان غیر دولتی است که که سیاست ها و استاندارد ها در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را وضع کرده است و ارتقاء می دهد ظاهرfatfبرای این است که اگر کسی بخواهد به گروه های تروریستی کمک کند باید آمار مالی آن مشخص باشد ،اما استکبار وقتی میخواهد این مسئله را مدیریت کند ما باید به آن تردید کنیم.

 

وی افزود: مقام مغظم رهبری در سخنرانی امروز در خصوص موضوع واکسن کرونا فرمودند: به هیچ وجه ایران نباید از آمریکا واکسن کرونا تهیه کند ما به اینها اعتماد نداریم به این خاطر که اگر واکسن داشتند خودشان را درمان می کردند که هر روز حدهد 4هزار کشته ندهند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  رهبر انقلاب در ادامه فرمودند: ما به فرانسه هم اعتماد نداریم چون قبلا یکبار خون های آلوده را وارد کشور کرده اند بنابراین دشمن دنبال خیر و صلاح شما نیست

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت : در بحثfatf9کشور در لیست سیاه قرار دارند که طبیعتاً ایران در صدر این کشورهاست ولی شما نگاه کنید کشوری مثل سومالی که فروپاشیده است و توسط دزدان دریایی اداره میشود جزء این لیست نیست.

 

وی افزود: عربستان که مهمترین حامی تروریست در منطقه است عضو ناظر است آیا با این وجود میشود اعتماد کرد، میخواهند نظارت کنند بر خرج کرد پول های ما، معلوم است که آمریکا و غرب با قبولfatf توسط ایران هدف های بزرگتر از شعار مبارزه با پولشویی در نظر دارند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  پیوستن در این گروه در اصل گشایش راه نفوذ در نظام مدیریتی و سیاسی ایران است و اگر ما این راه بپذیریم رسماً به آمریکا اعلام می کنیم سپاه پاسداران،سردارسلیمانی ها و صدها نیروی انقلابی دیگراینها تروریست هستند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: دومین خسارت بزرگ که خیلی ها میخواهند آنرا نادیده بگیرند این است که با پیوستن بهfatfدشمنان ایران بدون واسطه و به راحتی و با سرعت به تراکنش های مالی ایران و رصد لحظه ای رویدادهای پولی و بانکی ما دسترسی پیدا می کنند و سرمایه گذاران ما آسیب می بینند و در تیررس دشمن قرار می گیرند و موانع زیادی برای آنها ایجاد میشود.

 

 وی افزود: سومین مشکل بزرگfatfقطع ارتباط ایران با نیروهای مقاومت و نهضت های مردمی و انقلابی در منطقه است ، دشمن میخواهد ارتباط ایران با عمق راهبردی خودش را قطع کند و مقدمات نابودی نیروهای مقاومت و تضعیف کانون اصلی مقاومت ایران را فراهم می کند.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: کسانی که برای پیوستن ایران بهfatfکه تحت سلطه استکبار است هشدار دادند و توجیه می کنند، برای پیوستن به این سازمان باید بدانند که این سازمان تحت سلطه استکبار است.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سالهای قبل اعلام کردند که یک دولت انقلابی و جوان سر کار بیاید، جوان به معنای جوانی نیست بلکه منظور یک دولت با نشاط است، مقام معظم رهبری فرمودند: اگر همین شهید سلیمانی زنده بود شاید تا 10سال دیگر باز من حکم او را تمدید می کردم و هنوز برای من جوان بود.

 

وی افزود: از طرفی شاید برخی از وزرای این دولت فعلی هم جوان باشند ولی مثل یک پیرمرد 100ساله عمل می کنند، برخی گفته اند امام خمینی(ره) دوران انقلاب امام جمعه ای را منصوب کرد که 40سال سن داشت(رهبر معظم انقلاب) و رهبر معظم انقلاب در جواب این موضوع فرمودند: همان زمان امام خمینی(ره) امام جمعه کرمانشاه را که 80سال داشت را منصوب کرد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: سن ملاک نیست بلکه باید شاداب باشد و خسته نشود نه مثل این دولت خسته و پیر که نای کار کردن ندارد و فقط مصرف کننده است،انشاالله چند ماه دیگر هم عمر این دولت هم تمام بشود و مردم روی خوشی از اقتصاد ببینند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: انشاالله به همین مجلس جدید هم امیدوار بشویم و قوانین خوبی بگذارد ، مثلاً در این چند ماه گذشته کار خاصی ندیده ایم ، امیدواریم با دولت جدید این مجلس هم از خواب بیدار شود و خروجی بهتر و مصوبات مناسب تری داشته باشد، البته جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از مجلس که در بحث تصویب بودجه در دفاع از مردم اقدامات خوبی داشته است.

 

خطیب جمعه هرسین به اشاره به درگذشت عالم مجاهد ، آیت الله مصباح یزدی  تصریح کرد: جمعه گذشته ما شخصیت بزرگی را از دست دادیم، آیت الله مصباح یزدی از علمای روشن ضمیر و بزرگ نظام اسلامی بودند که مقام معظم رهبری تمجید ها متعددی از این شخصبت داشت ، مبارزه علمی و بصیرتی که این شخصیت با اسلحه علم و استدلال در برابر جبهه کفر داشت

 

وی افزود: مقام معظم رهبری وقتی رادیو معارف راه اندازی شد در دیدار به دست اندرکاران آن در خصوص استفاده رادیو معارف از شخصیت های برجسته دینی در برنامه های خودشان در خصوص شخصیت دینی آیت الله مصباح فرمودند: به لحاظ معارف عقلانی و فلسفه اسلامی امروز چه کسانی را داریم، مثلاً آقای مصباح و جوادی آملی را در قم داریم آنچه شما ارائه می دهید از سطح اینها نباید کمتر باشد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: معظم له  فرمودند: شما باید یک گروه مشاوره محتوایی از مناسبترین شخصیت های که میتوانید داشته باشید استفاده کنید مثلاً از آقای مصباح دعوت کنید اصرار بکنید یا مثلاً از شاگردان آقای مصباح دعوت کنید.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: خوشبختانه یکی از موفقیت های آقای مصباح در قم این است که ایشان برخلاف خیلی از فضلای ما که فضلشان در خودشان منحصر مانده ، فضلش در شاگردانش خوب سرریز شده است.