پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:00 - 1399/11/10
امام جمعه موقت هرسین:

تصویب30مصوبه به نفع رشد اقتصادی مردم توسط مجلس قابل تقدیر است

امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم 30مصوبه را که به نفع مردم و به نفع رشد اقتصادی مردم است را تصویب کرده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام والمسلمین احمد منزه امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره  به مناسبت های پیش رو اظهار داشت:  جمعه 10بهمن ماه مصادف با 15جمادی الثانی است که در تاریخ اسلام نخستین جنگ بین مسلمان بوده و به جنگ جمل مشهور است که یکی از همسران پیامبر (ص) و دو نفر از صحابه آنحضرت آغازگر این جنگ بوده اند.

 

وی افزود: درس مهمی که از این حادثه تلخ می توان گرفت این است که در این حادثه طلحه و زبیر در این اندیشه بودند که بعد از عثمان به خلافت برسند و وقتی نشد و با مخالفت حضرت علی(ع) مواجه شدند شروع با ایستادگی در مقابل ولی خدا کردند.

 

امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی که حدود 8سال به طول انجامید طبق نقلی حدود 200هزار شهید دادیم ولی در این فتنه درونی در کمتر از نصف روز طبق نقل های تاریخی بین 6تا 25هزار نفر کشته شدند و لذا درسی را که باید گرفت این است اگر کسانی مقابل ولی خدا بایستند که اهل فتنه باشند دیگران باید مانع شوند و آنها را سر جای خود بنشانند نه اینکه بگذارند فتنه درونی اتفاق بیفتد.

 

 حجت الاسلام منزه در ادامه اظهار داشت: هیهات از آن روزی که این اتفاقات در ایران اسلامی رخ دهد، شنیده میشود که برخی ها حرف های فتنه انگیز میزنند و البته این را همه بدانند که نه ایران کوفه است و نه ایرانی جماعت کوفی میشود.

 

وی افزود: خدای ناکرده اگر روزی کسانی بخواهند فتنه کنند و در مقابل ولی خدا بایستند این مردم با ان پیوند ناگسستنی که با ولی خود دارند یکپارچه به میدان می آیند و با مشت محکم بر دهانشان خواهند کوبید.

 

خطیب جمعه موقت هرسین در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به 12 بهمن ماه آغاز دهه فجر و سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) با میهن است تصریح کرد:   در این روز در سال 1357باشکوهترین استقبال تاریخ شکل گرفت و این روز ماندگارترین روز در تاریخ معاصر ایران است.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت:  انقلاب اسلامی حقیقتاً به فرموده امام خمینی(ره) اعجاز قرن است و دستاوردهایی را برای ملت های بزرگ دنیا فراهم کرد ، یکی از دستاوردهای انقلاب این بود که ابهت پوشالی ابرقدرت ها را در هم شکست و این ضربه های تبرگونه ابراهیم معاصر(حضرت امام خمینی(ؤه)) برای همیشه کمر استکبار را شکست.

 

وی افزود: مردم پاسخ آنهایی را که به آنها اعتماد کردند و به آنها رای دادند اما به جای تدبیر با بی تدبیری خسارت هایی را به به واسطه کوتاه آمدن در برجام به بدنه  نظام وارد کردند را می دهند و به فضل الهی و در آستانه 43سالگی انقلاب چنان بصیرتی از خود نشان می دهند که با انتخاب نیروهای انقلابی برای همیشه دلبستگان به غرب را از صحنه سیاست کنار بگذارند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به 15بهمن و 20جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: این روز به نام روز مادر و زن نامگذاری شده است و این روز را به شیرزنان ملت ما از جمله بانوان محجبه و فاطمی هرسین تبریک عرض می کنیم.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت: زن در طول تاریخ در دو مقطع مظلوم بوده است یکی در دوران جاهلیت که زن را به اندازه یک کالا یا حیوان و یا شاید پست تر از آن می دانستند و دوم در دوران جاهلیت مدرن که به بهانه آزادی های زنان به کالایی برای شهوترانی مرد تبدیل کرده اندف همچنانکه مقام معظم رهبری فرمودند: فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه ریزی برای فساد انسان است

 

وی افزود:  مقام معظم رهبری فرمودند: زنان ما باید قدر خود را بدانند وقدر فضایلی که اسلام به آنها اعطاء کرده است را بدانند و ضد ارزشهای فرهنگ غربی مانند معاشرت های بی بند و بار با مردان و برهنگی و آلودگی با انواع فساد ها را با چشم تحقیر نگاه کنند.

 

خطیب جمعه موقت هرسین با اشاره به اقدامات مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تصریح کرد:  کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم 30مصوبه را که به نفع مردم و به نفع رشد اقتصادی مردم است را تصویب کرده است که در چند محور است.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت : یکی از محورهای مصوبات مجلس افزایش درآمد مردم و کاهش هزینه های دولت است،  یکی از پرهزینه ترین دولت ها در طول دوران انقلاب اسلامی همین دولت کنونی است که در واقع با افزایش هزینه های خود مردم را در تنگنا قرار می دهد.

 

وی افزود:  یکی دیگر از مصوبات اقتصادی مجلس حذف دلار 4200از کالاهای اساسی است که تعدادی از افراد خاص از آنها استفاده می کردند و سودش را آنها به جیب می زدند و مردم فشار آن را تحمل می کردند مجلس آمد اینها را حذف کرد که البته دولت هم ساکت ننشست و شکایت کرده است توصیه ما به دولت این است که با قوانین مجلس مثل قوانین ما برخورد نشود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: حذف معافیت مالیات از انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری در حالی که هزینه های کلان میلیاردی داشتند و همچنین حذف معافیت مالیاتی هنرمندان که سالانه بیش از 500میلیون درآمد دارند که مجلس تصمیم گرفت اینها مالیات را بپردازند از جمله دیگر مصوبات مجلس بود.

 

حجت الاسلام منزه در ادامه  اظهار داشت : از دیگر مصوبات اقتصادی مجلس کاهش 37درصدی کف حقوق نجومی بگیران که یک تصمیم انقلابی بود اما آنجایی که طرف حساب مردم هستند گفته اند که اگر میخواهید افزایش درآمد مالیاتی داشته باشید باید از محل درآمد ماشین های لوکس و گوشی های گران قیمت باشد.

 

وی افزایش تعرفه گوشی های لوکس،حمایت از معیشت مردم و بخش تولید، افزایش وام ازدواج از 50به 70میلیون تومان( جوان های که زیر 25سال ازدواج کنند 100میلیون به آنها تعلق بگیرد)از دیگر مصوبات مجلس عنوان کرد و افزود:  امیدواریم برای دولت انقلابی بعد این مبلغ چند برابر شود که جوان های ما بودجه ای هم برای شروع زندگی داشته باشند.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: از دیگر مصوبات مجلس یازدهم کاهش مالیات تولید کنندگان، اعطای سهام عدالت به 7میلیون نفر از که موفق به دریافت سهام عدالت نشده اند، رایگان کردن هزینه آب ، برق و گاز برای اقشارکم مصرف و کم درآمد بود که جا دارد تقدیر و تشکر می کنیم از این مجلس انقلابی و خواسته ای که از مجلس داریم این است که در این حرکت های اصلاحی با دولت تعاملی پیش برود که خدایی ناکرده این اختلافات و تنش ها فرصت ها را نسوزانند و انتظار داریم پس از ابلاغ شدن قوانین بر نحوه اجرای آنها هم نظارت داشته باشند.

 

حجت الاسلام منزه اظهار داشت: برخی از همین الان اساس را بر دوقطبی کردن و ترساندن مردم گذاشته اند به این امید که کسانی که امید و آرزویشان آمریکا و غرب بوده است دوباره رای بیاورند،  از ملت عزیز تقاضا داریم از نمایندگان خود در مجلس بخواهند که زیر بار ارتباط و مذاکره اینگونه نروند و همان راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند که نه مذاکره و نه برجام بلکه اول رفع لغو همه تحریم ها و بعد بازگشت به برجام.