پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:56 - 1399/12/17

‍ صنایع راکد شهرستان هرسین برای احیاء از ظرفیت منابع مشارکتی بنیاد برکت برخوردار خواهند شد

فرماندار هرسین گفت : از ظرفیت منابع مشارکتی بنیاد برکت بعنوان پتانسیلی مهم در راستای احیاء و توسعه واحد های صنعتی استفاده خواهیم کرد

به گزارش سیمره خبر ،به نقل از دیوانگاه، عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین در هشتمین جلسه شورای توسعه این شهرستان که با حضور سعید شیخه پور مجری بنیاد برکت در استان کرمانشاه برگزار گردید از فراهم شدن ظرفیتی مناسب برای احیاء صنایع راکد و همچنین توسعه واحدهای صنعتی فعال خبر داد.

 

وی عنوان کرد : منابع مشارکتی بنیاد برکت محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در مناطق شهری و روستایی ندارد و برای فعالان حوزه اقتصادی که قصد توسعه واحد صنعتی و تولیدی خود را دارند و یا صنایعی که بعلت نبود یا کمبود سرمایه راکد هستند یک فرصت استثنایی محسوب میشود .

 

از دیگر مواردی که مورد تاکید فرماندار هرسین قرار گرفت ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی بود و در این راستا خواستار اطلاع رسانی موثر به کشاورزان و سرمایه گذاران شد.

 

وی ادامه داد : بعلت عدم‌ وجود صنایع تبدیلی مدرن و مناسب ، سنگ خام معادن از شهرستان خارج شده و طی یک چرخه و پس از فرآوری در استان های همجوار مجدد برای عرضه وارد بازار شهرستان و سایر نقاط کشور می شود.

 

کنجوریان افزود : بزودی طی جلسه ای با حضور کشاورزان صاحبان سنگ بری ها و مالکان واحد های راکد صنعتی موضوع ایجاد صنایع پایین دستی مورد نیاز صنایع بزرگ منطقه ، فرآوری محصولات کشاورزی و تولیدات سنگ بری ها با محوریت نماینده محترم بنیاد برکت در استان کرمانشاه مورد بررسی خواهد گرفت.

 

فرماندار هرسین همچنین از برندسازی محصولات کشاورزی و صنایع دستی بعنوان گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی مناطق روستایی یاد کرد و افزود : برند سازی علاوه بر افزایش تقاضا برای خرید و تولید محصول سبب متحول شدن وضعیت اقتصادی روستائیان و معرفی روستاهای پیشرو در این زمینه خواهد شد.

 

عبادالله کنجوریان خاطر نشان کرد : طبق مستندات و بر اساس طرح سحاب بنیاد برکت و هم افزایی مدیران ادارات تا پایان سالجاری ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان رسماً اعلام خواهد شد.