پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه11:10 - 1400/03/07

‍ امانت کتاب و منابع مطالعاتی به شکل حضوری و غیر حضوری

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین از امانت کتاب و منابع مطالعاتی به شکل حضوری و غیر حضوری خبر داد

فاضل کرمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: كليه كتابخانه هاي عمومي شهرستان در وضعیت نارنجي (از نظر شرايط كرونايي) با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي شامل استفاده از ماسك، فاصله گذاري اجتماعي و اجتناب از تجمع افراد (در لابي، راهروهاي مخازن، مقابل ميز امانت و محوطه كتابخانه) ا فعال بوده و نسبت به ارائه خدمات امانت کتاب و منابع به اعضاء و مراجعین اقدام می نمايند.

 

وی گفت ( صرفا" سالن هاي مطالعه تا زرد شدن وضعیت تعطيل است)  اما  بخش امانت كتابخانه ها به ارائه خدمات می پردازد. و  هر نوع خدمات مراجعه‌محور مانند امانت و بازگشت كتاب، ثبت‌نام و تمديد عضويت افراد به صورت رایگان در کتابخانه ها صورت می گیرد. لذا بر اين اساس،  كتابخانه ها فعال و امكان حضور اعضاء در كتابخانه در وضعیت نارنجي فراهم شده است. 

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد:  کتابخانه سیار شهرستان نیز در راستای محرومیت زدایی، تحقق و توسعه عدالت فرهنگی به اهالی روستاهای تحت پوشش خدمات فرهنگی کتاب محور از قبیل امانت کتاب ارائه می نماید.

 

کرمی اظهار داشت:  در راستای تکریم ارباب رجوع، رفاه حال شهروندان و تسهیل دسترسی به کتاب و منابع مطالعاتی امکان سفارش و امانت کتاب و منابع مطالعاتی به صورت تلفنی و اینترنتی نیز فراهم بوده  و اعضای کتابخانه می توانند با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی به آدرس samanpl.ir  و یا تماس تلفنی با کتابخانه شهدای محراب 08345123200   کتابخانه نبی اکرم (ص) 08345132903     نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام نموده و کتاب مورد نظر خود را در اسرع وقت و به صورت کاملا"   رایگان درب منزل تحویل بگیرند. 

 

گفتنی است كتب بازگشتي به مدت لازم در قفسه قرنطينه نگهداري شده و پس از طي دوره قرنطینه مجددا" در مخزن كتابخانه و چرخه جديد امانت قرار می گيرد.