پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:08 - 1400/03/07
حجت الاسلام اجرایی :

تشکر از اقدام قاطع شورای محترم نگهبان در تایید صلاحیت ها/ توقع مصلحت سنجی از این شورا اخراج آن از کار کرد انحصاری و بی بدیلش است

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: توقع مصلحت سنجی از این شورا اخراج این شورا از کار کرد انحصاری و بی بدیل آن است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: امروز جمعه روز قانون و آغاز هفته مجلس است، در کشور ما مجلس جایگاه بالایی دارد نمایندگان مجلس نقش بسیار مهمی در اداره کشور دارند و باید نظارت بکنند مشکلات کشور را و برای گره های کشور راه چاره پیدا کنند تا کشور به خوبی اداره بشود کار نماینده اینهاست.

 

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان توصیه های بسیار مهمی ارائه کردند همان مسیر مناسبی است و نمایندگان باید تشخیص بدهند و توصیه های رهبری بسیار به جا بود که هم مراعات تقوا و هم اولویت های یک نماینده بیان شد که چیزی باید اولویت او باشد و دنبال چه مسائلی باشد حاشیه ها نماینده را به خود مشغول نکند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: تشکر میکنیم از شورای محترم نگهبان به واسطه اقدام قاطع خود در تصمیم انقلابی که کردند و کاندیداهایی را معرفی کردند که شرایط ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشند این مسئله بسیار مهمی است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است ولی قرار نیست به خاطر مشارکت بیشتر کشور و شورای نگهبان ما بخواهد کوتاه بیاید و آن شرایط را مراعات نکنند و کشور به دردسر  بیفتد ،عزت و صلابت این کشور اسلامی به خاطر مراعات برخی از گروه ها و خطوط و فکر ها بخواهد انقلابی گری را کنار بگذارد.

 

وی افزود: شورای نگهبان تصمیم بسیار خوبی گرفت و مصلحت سنجی ها را کنار گذاشت و صلاحیت ۷ نفر را تایید کرد که این اقدام برای برخی از نخبگان و بزرگان کشور باعث شگفتی شد،  فراموش نکنیم شورای نگهبان، نگهبان قانون اساسی است ، ارزیابی ما از شورای نگهبان نباید چیزی خارج از قانون باشد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: شورای نگهبان در ارزیابیش باید مرّ قانون را رعایت کند و توقع مصلحت سنجی از این شورا اخراج این شورا از کار کرد انحصاری و بی بدیل آن است ،بر اساس قانون فقط یک نهاد وجود دارد که تطبیق مصادیق با قانون اساسی بر عهده اوست اگر از این نهاد توقع داشته باشیم  که به جای تطبیق مصداق قانون سراغ اقداماتی برود که خلاف وظیفه اوست (مصلحت سنجی و ..)و مطالباتی داشته باشیم  که بر عهده دیگران است(مثل پرشور کردن انتخابات )عملاً این نهاد را کم کار کرده ایم.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: در تمام دنیا هم این شورا وجود دارد، همین آمریکا چطور چند نفر کاندید ریاست جمهوری می شوند البته با تشکیلات متفاوت و بسیار بد، به این معنی که در آمریکا پول و رسانه حرف اول را می زند هر کاندیدایی که بخواهد با پولش رسانه ها را با خود هماهنگ کند آن کاندیدا موفق است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز گذشته فرمودند؛ تشکر می کنیم از آن کاندیداهایی که وقتی صلاحیتشان احراز نشد آمدند تشکر کردند و حرمت شکنی نکردند ، قرار نیست نهادهای انقلابی به سادگی زیر سوال بروند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: مردم بسیار پرشور تر از گذشته در این انتخابات شرکت خواهند کرد و بهترین انتخاب را انجام خواهند داد و طبق توصیه رهبری انقلاب یک دولت جوان انقلابی و کار آمد سر کار خواهد آمد اگر چنین دولتی داشته باشیم مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: قوه مجریه اختیارات گسترده ای دارد و عالی ترین مقام اجرایی کشور است و پس از رهبری که اجرای قانون اساسی بر عهده  اوست ،تشکیل هیات وزیران ، تدوین و طراحی و توزیع برنامه و بودجه کشور ، امور اداری و استخدامی کشور ،ابلاغ قانون های مجلس انتصاب معاونین و روسای سازمانها،استانداران و فرمانداران و ریاست شورای عالی امنیت ملی بر عهده رئیس جمهور است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در منطقه غرب آسیا سه انتخابات در حال انجام است که یکی از آنها دو روز قبل بود و در کشور سوریه این انتخابات برگزارشد و حضور بسیار خوبی در این کشور زخم دیده وجود داشت و انتخاب خوبی داشتند که با رای بالای ۹۰ درصد انتخاب شد و جریان محور مقاومت در سوریه پیروز شد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در روزها و هفته های آینده هم انتخابات هایی هم در عراق و ایران خواهیم داشت که انشاالله هر سه همدیگر را کمک خواهند کرد و مردم به واسطه پیروزی های کشور دیگر بهترین تصمیم را خواهند گرفت در زمانی که رژیم صهیونیستی ضعیف تر از همیشه است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود فرمودند: دشمن وحشی و گرگ صفت فهمید علی رغم همه برتری های نظامی اش در برابر وحدت و یکپارچگی مردم ناتوان است ، هر چه دشمن از سر ناتوانی دست به جنایت گسترده و دیوانه وار بزند افکار عمومی دنیا را بر علیه خود متحد تر می کند.

 

وی افزود: فلسطین قهرمان بعد از این آزمون پیروز، از این پس در برابر دشمن دست به بازی برد برد خواهد زد و صهیونیست ها در هر حال بازنده خواهند بود تجربه شیخ جراح یک الگو و تجربه موفق برای مقاومت بود و پایداری در برابر ارتش صهیونیست است، در این جنگ 12روزه دشمن جنایات زیادی مرتکب شد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: توصیه می کنیم به مسئولین که مردم نگران و نارحتند از گرانی ها که گرانی ها باید مهار شود مسئولین باید خواب نداشته باشند وقتی مردم در چنین وضعیتی به سر می برند، البته مطلع شدیم که چند وقت قبل در بسیاری از گرانی هایی که اتفاق افتاد عمداً صورت گرفت، ارزش پول ملی را پایین آوردند، قیمت دلار را بالا بردند و وقتی که اعتراض کردند به وزیر مربوطه جواب داد وقتی قدرت پول آمریکا بالاست من چه کنم در حالی که آنها عمداً اینکار را کردند که ارزش پول ملی ما پایین بیاید به واسطه اندک دلاری که در اختیار آنها قرار می گیرد بتوانند بدهی داخلیشان را پرداخت کنند.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت:  اینها نتیجه انتخابات 8سال گذشته ماست که باید تلاش کنیم دولت دلسوز برای مردم داشته باشیم در این فضایی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل است که حقیقتاً مسئول و نماینده و استاندار ما نباید خواب داشته باشند برای این مردم ، انشاالله که دولت جدید بیاید و این گره ها را باز کند.