پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:31 - 1400/03/21
حجت الاسلام والمسلمین احرایی:

دشمن تلاش می کند که مردم را ناامید کند تا در انتخابات حضور پیدا نکنند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بحث تحریم انتخابات یکی از کلید واژه های همیشگی رسانه ها مخصوصاً استکبار است برای اینکه مردم ما را مأیوس کنندآ القاء دروغین مهندسی انتخابات و مشخص بودن منتخب مردم و بی اثر بر شمردن رای مردم که متاسفانه برخی داخلی ها این کلمات را تکرار می کنند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین احرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسیت های پیش رو  و اول ذی القعده ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت:  این بانوی گرانقدر کسی است که به ما وعده داده شده است که اگر کسی او را زیارت کند در حالی که حقش را بشناسد بهشت بر او واجب میشود.

 

وی افزود: در مورد حضرت فاطمه معصومه(س) گفته شده که مقام شفاعت دارد، این یکی از شئونات مقام ولایت الهی آنحضرت است که امام صادق(ع) فرمودند: همه شیعیان من با شفاعت فاطمه معصومه(س) میتوانند وارد بهشت شوند.

 

امام جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: از 21تا 27خردادماه هفته کشاورزی است که یکی از موضوعات مهم کشور است، امام خمینی(ره) فرمودند: اگر کشاورزی خودمان نتواند کفاف خودمان را بکند و دستمان پیش آمریکا و امثال آن دراز باشد ما وابسته خواهیم بود و مقام معظم رهبری هم در این خصوص فرمودند: صرفه جویی لازم است از تولید تا مصرف و بازیافت، و باید آبیاری های باصرفه را در کشاورزی توسعه بدهیم.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: استان کرمانشاه زخم ها و مشکلات فراوانی دارد که مهمترین آنها بیکاری است که جزء استان های اول در بیکاری هستیم و شهرستان هرسین هم در وضعیت بسیار بدی در موضوع بیکاری دارد ، یکی ازموضوعاتی که می تواند بیکاری را کاهش دهد و اشتغال ایجاد کند مسئله کشاورزی است.

 

وی افزود: متاسفانه دولت در این زمینه خوب عمل نکرده است هر چند کارهایی صورت گرفته ولی جای رشد زیادی دارد و امیدواریم که دولت آینده کاستی های دولت فعلی را جبران کند و مجلس هم ایده های خوبی برای این موضوع بسیار مهم داشته باشد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  مسئله بعدی انتخابات ریاست جمهوری و شورای های شهر و روستاست، مردم در انتخاب های بسیاری شرکت کرده اند و دشمن تلاش می کند که مردم را ناامید کند تا مردم حضور پیدا نکنند در پای صندوقهای رای و مشارکت حداقلی داشته باشند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: بحث تحریم انتخابات یکی از کلید واژه های همیشگی رسانه ها مخصوصاً استکبار است برای اینکه مردم ما را مأیوس کنندآ القاء دروغین مهندسی انتخابات و مشخص بودن منتخب مردم و بی اثر بر شمردن رای مردم که متاسفانه برخی داخلی ها این کلمات را تکرار می کنند.

 

وی افزود: حتی برخی از کاندیدا هایی که شورای نگهبان برای آنها ارزش قائل شده است و آنها را تأیید کرده است آنها هم برخلاف مصالح نظام اسلامی و برای اینکه دو رأی بیشتر به آنها بدهند نظام را زیر سوال می برند که ما تشکر می کنیم از شورای محترم نگهبان که با قاطعیت برخورد کردند و مصلحت سنجی نکردند، اینجا آدم متوجه میشود که چرا شورای نگهبان سختگیری کرد و از قانون کوتاه نمی آید.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: قرار نیست که در کشور و جامعه عزیز ما بر اساس مصلحت افرادی معرفی شوند برای انتخابات که مصلحت نظام اسلامی را مراعات نمی کنند، کاندیدا ها نباید نشخوارهای رسانه های استکباری را تکرار کنند، عملیات سنگین رسانه ای دشمن برای تبدیل کاهش مشارکت به رفراندوم علیه نظام است.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت : در مقابل ترفندهای دشمن چه باید کرد، اول باید دقت کرد در مقابله با ترفند های دشمن و در بیانات موضعگیری ها نباید وارد واکنش های عصبی و پاسخگویی های غرض ورزانه شد و همه باید مراقب باشند، مردم ما مصلحت های خود را می توانند تشخیص دهند و دیگر نمی شود کلاه بر سرشان گذاشت.

 

وی افزود: به بهانه اینکه ما می خواهیم با دنیا خوب باشیم و کشور را برجامیزه اداره کنیم ما نباید در برابر استکبار کوتاه بیاییم، مردم را نمی شود فریب داد، ببینید سرنوشت کشورهایی را که با استکبار کنار آمده اند چه وضعی دارند 

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: مصر هم پیمان با آمریکا و عربستان است و حجاب اجباری هم ندارند و کشورشان برای توریست ها باز است اما ببینید چه وضعی دارند، شهر بزرگ اسکندریه در این کشور مدتی است که آب آشامیدنی ندارند و مرکز این کشور بعنی قاهره حدود 2میلیون نفر از مردم این شهر شب ها را در قبرستان می خوابند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: ما تا کی باید نفت خام را بفروشیم و کشور را بر اساس فروش نفت اداره کنیم چقدر باید مدیریت کشور ضعیف باشد، مشغول شدن به مسائل کم اهمیت و 8سال وقت این مردم را براساس برجام و نوکری آمریکا تلف کردن،هنوز هم به انتخابات نرسیده ایم هر روز می گویند این هفته دیگر تمام میشود اگر به ما در انتخابات رأی بدهید.

 

وی افزود: جسارت و پررویی را می بینید 8سال به مردم دروغ گفتید که همه تحریم ها را بر می داریم الان کدامش را برداشته اند، کشور باید بر اساس عدالت و مبارزه با فساد اداره شود، نه مسئولی که از تهران به مشهد می رود برای یک جلسه و تشک مخصوصش را با خود می برد و الا این آقا شب خوابش نمی برد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: مردم انقلاب کرده اند که مسئولینشان اینطور نباشد، مردم ما بیدار شده اند و فریب نمی خورند، گذشت آنزمانی که برخی ها ذهن مردم را باطرح مسائلی همچون دوستی دختر و پسر و ارسال SMS  به زنان در داخل ماشین ذهن مردم را از مسائل مهم کشور همچون اقتصاد و معیشت مردم دور می کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در مقابل دشمن تبیین است مردم ما باید برای هم تبیین کنند که کاهش احتمالی حضور مردم در انتخابات به خاطر دلخوری از عملکردهاست نا ناامیدی از اصل نظام و اینکه اگر مشارکت از 50درصد کمتر شود اینها نشانه گله مندی از عملکرد است نه قهر با نظام.بنابر این گره زدن 8ساله کشور به سیاست های خارجی و غفلت از ظرفیت های داخل باعث این مشکلات شده است.

 

وی افزود: مطلب دیگر نوع مناظره هاست که مقام معظم رهبری در سال 88 در مورد مناظرات تاکیدات خوبی داشتند از جمله روایت صحیح و واقع نما از عملکرد نظام و آشنایی با شخصیت کاندیدا ها و برنامه های آنها بود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  نکته دیگر استانداردهای دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر است ، غرب و استکبار کشور ما را در مسائل حقوق بشر زیر سوال می برند ولی ما می بینیم که چند روز قبل یک گور دسته جمعی که مربوط به دانش آموزان بومی کانادا بود شوک مهمی را در کانادا به وجود آورد که حتی پاپ از این حادثه اظهار تاسف کرد.

 

وی افزود: در کانادا عده ای آمدند و بومیان منطقه را بیرون کردند همچنانکه در آمریکا هم همینکار صورت گرفت و در این ماجرا هزاران نفر از دانش آموزان و مردم بومی کانادا از بین رفتند و نسل کشی مردم بومی کانادا از جهت فرهنگی صورت گرفت، اما آنچه که باعث تاسف است این است که کشور کانادا تحت الحمایت انگلیس است و از حداقل استقلال برخوردار نیست اما از مدعیان استقلال و آزادی است و همراه آمریکا در ضدیت با ایران است اینجاست که انسان می فهمد که نگاه استکبار یک نگاه عادلانه نیست.