پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:10 - 1400/04/11
حجت الاسلام اجرایی

متاسفانه بسیاری از کاندیداهای شورای شهر به واسطه خرید آراء ورود پیدا کرده اند/ متأسفیم برای هیئت اجرایی و نظارت که این وضعیت را تایید می کنند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: متأسفیم برای هیئت اجرایی و نظارت که این وضعیت را تایید می کنند، کدام فریاد بر سر شما بوده است،کدام قدرت و پُتک روی سر شما بوده است که این موضوع تایید شده است؟؟

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات شورای شهر هرسین اظهار داشت: در این شهرستان مثل بقیه نقاط کشور انتخابات شورای شهر را داشتیم که متاسفانه انتخابات خوبی برگزار نشد، و در انتخابات شورای شهر هرسین تخلفات بسیاری داشتیم، برخی اعتراض کردند و آراء بازشماری شد.

 

 

وی افزود: نتیجه شمارش آراء چند پیام دارد مسئولین باید تدبیر بکنند، شورای شهر قرار است مدیریت شهری  را برعهده بگیرد، کسی که پول می دهد رای بخرد آیا شایسته ورود به شورای اسلامی شهر هست، این قرار است مشکلات مردم را حل بکند؟

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از کاندیداهای راه یاقته به واسطه خرید آراء ورو پیدا کرده اند که این فاجعه است و در شأن این شهر نیست، قیمت های عجیب و غریب، هر صندوق را باز می کنند می بینیم بیش از 100رأی و گاهی 200یا 300رای تک رأی و منسجم و شبکه ای وجود دارد.

 

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: اینها نشان می دهد که بواسطه تخلفات و رای خریدن ها بوده است باید فکری کرد، من توصیه می کنم به مسئولین امر به همین سادگی شما نمی توانید چشمتان را بر روی تخلفات ببندید.

 

 

وی افزود: انتخابات، انتخابات خوبی نبوده است، هم بد برگزار کرده اند و هم ضعف در برگزاری بوده است و هم تخلفات زیادی صورت گرفته است ، حدود نیمی از صندوق ها تخلفات زیادی دارد، جابجایی آراء، درشمارش آراء

 

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  در حدود نیمی از صندوق ها اشتباهات فاحشی صورت گرفته است ، اشتباهاتی که بیایند برگ رای را با حضور مسئولین صندوق، نماینده هیئت اجرایی، نماینده هیئت نظارت، و نماینده فرماندار بیش از 100برگه رای را دستکاری کنند و به راحتی این صندوق تایید بشود؟؟ این قابل قبول نیست.

 

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث اجاره نشینی و گرانی اجاره بها  اظهار داشت: توصیه می کنیم که مردم مراعات همدیگر را بکنند مخصوصاً کسانی که صاحب خانه هستن و می خواهند خانه خود را اجاره دهند.

 

 

کرایه و رهن سر سام آور زیاد شده است و از طرفی گرانی ها هم زیاد شده است و مردم عزیز ما توان پرداخت ندارند. صاحبان خانه مراعات مستاجرین را بکنند.

 

 

لازم نیست چون قیمت فلان جنس گران شده است شما هم قیمت کرایه ها را بالا ببرید، مراعات مردم را بکنید مخصوصاً کسانی که می دانید وضعیت مناسبی ندارند.