پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:15 - 1400/04/14
جلسه شورای اداری در هرسین برگزار شد/

علی رضایی: وضعیت آب در شهرستان و کل کشور نگران کننده است/ بهزاد محمدی: بخاطر خشکسالی حدود 120هزار تن در بحث علوفه مرتعی کاهش داشته ایم

با حضور نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه ، فرماندار هرسین و روسای ادارت و ارگان های سطح شهرستان جلسه شورای اداری برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،با حضور دکتر علی رضایی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، کنجوریان فرماندار هرسین و روسای ادارت و ارگان های سطح شهرستان جلسه شورای اداری برگزار شد.

 

صبح امروز با حضور دکتر علی رضایی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی، بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، کنجوریان فرماندار هرسین و روسای ادارت و ارگان های سطح شهرستان جلسه شورای اداری برگزار شد.

 

در این جلسه عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین ضمن عرض خسته نباشید به برگزار کنندگان انتخابات در شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه علی رغم وجود برخی مشکلات در بحث برگزاری انتخابات شورای شهر در هرسین شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بودیم و این موضوع مسئولیت ما را در خدمت به مردم سنگین تر می کند.

 

وی افزود در بحث تامین آب شرب اقدامات خوبی در دست انجام است که از آن جمله می توان به بحث ارتقاء ظرفیت تسویه خانه آب شرب و افزایش فیلتر های شنی با اعتبار 50میلیارد تومان، اصلاح شبکه شهری با اعتبار 40میلیارد تومان، تامین آب بلند مدت شهر هرسین با حفر چند حلقه چاه  با اعتبار 70میلیارد تومان، تکمیل و راه اندازی مجتمع آبرسانی پاسار با اعتبار میلیارد تومان اشاره کرد.

 

فرماندار هرسین در ادامه تکمیل مجتمع فرهنگی ملل در هرسین با با پیشرفت فیزیکی 60درصد، مجتمع فرهنگی بیستون با پیشرفت فیزیکی 95درصد، درمانگاه تامین اجتماعی هرسین، تجهیز و ایمن سازی مسیر هرسین به پلیسراه، زیرگذر بابازید، تعیین جایگاه دفن زباله، عملیات اجرایی پل گاماسیاب، و ساماندهی دستفروش ها را از جمله دیگر اقدامات در دست انجام عنوان کرد.

 

در ادامه این جلسه دکتر علی رضایی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات شورای نظارت و اجرایی در برگزاری انتخابات اظهار داشت: در بحث انتخابات شورای شهر با استناد به مواد 70و 71 قانون انتخابات ابطال انتخابات در شرایط یسیار نادر صورت میگیرد. و در صورتی انتخابات یک شهر باطل میشود که در سرنوشت آن انتخابات تأثیر بگذارد. 

 

وی افزود: وقتی کاندیداها معترض میشوند قانون 10درصد برای بازشماری در نظر میگیرد ولی ما در هرسین صددر صد آراء را بازشماری کردیم و انتخابات شهر هرسین تایید شده است.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  همه کسانی که تایید شده اند بهترین نیستند و همه کسانی که رد شده اند بد نیستند، کسانی از فیلتر انتخابات عبور کردند، من برای کسانی که نتوانستند وارد چرخه انتخابات شوند چند با رایزنی کردم ولی موفق نشدم.

 

رضایی اظهار داشت: ما امروز مشکلات زیادی داریم و در مردادماه در بحث آب مشکل داریم البته آب شهر هرسین با اعتبار ویژه ای که گرفته ایم از مدیر عامل آبفای استان درخواست کرده ایم که یکی از چاه ها را وارد مدار کند.

 

وی افزود: متاسفانه ما در 52سال گذشته این چنین مشکلی نداشته ایم، بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی میشود اما ما وظیفه داریم امید را به جامعه تزریق کنیم.

 

بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه  در ادامه این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: همه شما مستحضرید که  معیشت و زندگی و کوچ عشایر تحت شرایط اقلیمی است و دام عشایر وابستگی صددر صدی به مراتع دارند.

 

وی افزود: با توجه خشکسالی اخیر ما حدود 120هزار تن در بحث علوفه مرتعی کاهش داشته ایم و از طرفی کمبود آب شرب برای خانوار و دام و بالا رفتن قیمت نهاده های دامی باعث شده که قیمت دام زنده کاهش پیدا کند و این موضوعات مشکلات عدیده ای را برای عشایر ایجاد کرده است از طرفی دام عشایر یک ذخیره ژنتیکی برای کشور محسوب میشود.

 

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد:  قیمت علوفه قابل قیاس با هزینه دامداری نیست و این برای جامعه عشایری یک فاجعه است ،قیمت کاه و علوفه 3500تومان افزایش داشته است و وظیفه ماست که این مشکلات را کاهش دهیم.

 

محمدی در ادامه اظهار داشت: در بحث تامین علوفه دام از ابتدای سال تا کنون 8هزار تن سهمیه گرفته ایم که درب سیاه چادر ها هر خانوار 2تن تحویل داده شده است و در بحث آب شرب هم امسال 1500متر مکعب آبرسانی به عشایر صورت گرفته است ولی به دلیل حجم بالای دامی که در اختیار عشایر است این میزان کفاف نمی کند 

 

وی افزود: در بحث جلوگیری از قاچاق علوفه دادستان محترم کرمانشاه پیگیری هایی داشته اند که خوشبختانه این اقدامات باعث کاهش قیمت علوفه در روزهای اخیر شده است و امیدواریم با ایجاد محدودیت های بیشتر توسط نیروهای انتظامی قیمت ها بیشتر کاهش پیدا کند.