پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:00 - 1400/05/14
یادداشت سردبیر/

شورای شهر هرسین گام اول را با تردید برداشت/ گزینه شهرداری هنوز قطعی نیست!!

علی رغم اخبار منتشر شده مبنی بر احترام اعضا شورا به رای مردم در خصوص انتخاب رئیس شورا شنیده ها از وجود برخی تنش ها و پادر میانی برخی مسئولین در این خصوص حکایت دارد.

به گزارش دیوانگاه  /یادداشت/ صبح امروز در جلسه ای که با حضور اعضای شورای شهر هرسین برگزار شد پس از کش و قوس های فراوان بلاخره آقای علی امیدی که بالاترین آراء را از بین اعضای شورا کسب کرده بود به عنوان رئیس اول شورای شهر ششم برگزیده شد.

 

هر چند که علی رغم احترام به رای اعضای شورا این گونه انتخاب عرف معمول به شمار میرود و از طرفی اخبار منتشر شده در خصوص این انتخاب که اعضای شورا احترام به رأی مردم را ملاک قرار داده اند اما خبرهایی از وجود برخی تنش ها و ایجاد دو دستگی در پشت پرده این انتخاب حکایت دارد.

 

البته این موضوع در بحث انتخاب گزینه جدید شهرداری هرسین خود را بیشتر نشان می دهد و در حالی که از برخی شهرستان های همجوار اخباری از معرفی سرپرست شهرداری ها به گوش میرسد اعضای شورای هرسین هنوز در خم کوچه ماندن یا رفتن شهردار فعلی مانده اند.

 

از طرفی به استثنای شهردار فعلی که هنوز ماندن یا رفتنشان در هاله ای از ابهام است سه گزینه جهت بررسی وضعیت و سوابق در جمع شورای هرسین حضور پیدا کرده اند و سه گزینه بومی هم از حضور در این جلسات به دلیل عدم میل به فعالیت در شهر خود به دلایل شخصی عدم امادگی خود را اعلام کرده اند.

 

با نگاهی گذرا به وضعیت اسفبار خیابان اصلی شهر هرسین به خصوص در دو ماه اخیر چه از لحاظ پروژه های رها شده و چه از لحاظ دست فروش های مستفر در این خیابان و وضعیت برخی از محلات که اغلب نارضایتی مردم را در پی دارد به نظر میرسد نیاز ضروری این شهر بیش از هر چیز یک کاسه کردن نظرات اعضای شورا و دوری از هر گونه منفعت طلبی  در انتخاب شهردار است.