پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:32 - 1400/06/21

انسداد ۷ حلقه چاه غیرمجاز در هرسین

رئیس امور آب هرسین از انسداد ۷ حلقه چاه غیرمجاز در روستاهای بخش مرکزی شهرستان خبر داد.

مهندس علی اشرف ایازنیا مدیر امور آب شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه  اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته توسط نیروهای اداره امور آب شهرستان و با اخذ قبلی حکم دادستانی وبا حضور نماینده فرمانداری ومامورین نیروی انتظامی ویگان امداد تعداد ۷ حلقه چاه غیرمجاز در هرسین  مسدود شد.

 

وی افزود:  چاههای محفوره غیرمجاز توسط افراد سودجو وفرصت طلب جهت مصارف کشاورزی وباغ حفر شده بود واین عملیات انسداد در سطح روستاهای شهرستان همچنان ادامه دارد .

 

ایازنیا در ادامه با اشاره به آمار کل چاه های موجود در منطقه اظهار داشت: ما در کل شهرستان 596حلقه چاه در قالب فرم یک داریم و این تعداد شامل چاه هایی می شود که تا قبل از سال 85از طریق وزرات نیرو تأیید شده و کُد دریافت کرده اند.

 

وی افزود: 282حلقه دیگر شامل فرم پنج و آن تعدادی از مردم می شود که در بحث نظارت فرم یک به دلایلی و برای ترس از مسدود شدن از ارائه آمار چاه های خود خودداری کرده اند و در حال حاضر مشکل اصلی در این حوزه است.

 

مدیر امور آب شهرستان خاطرنشان کرد : چاه هایی که پر میشود خارج از دو فرم یاد شده است و در حال حاضر 15مورد در دست اقدام داریم که شامل چاه هایی که در منازل حفاری شده اند.