پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه21:02 - 1400/06/26
امام جمعه هرسین:

دولت گام های خوبی را برداشته که قابل تقدیر است / مردم باید نظارت کنند و هر جا فساد بود گزارش بدهند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دولت گام های خوبی را با هدف تقویت اعتماد عمومی برداشته که قابل تقدیر است،

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو  و 27شهریور روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: این روز،  روز بزرگداشت شاعر نامی ایرانی سید محمد حسین شهریار است ، آن شاعری که مقام معظم رهبری بارها در ممتاز بودن او سخن گفته است، یک شاعر متدین و آیینی که شعرهای او در دوران انقلاب و حتی قبل از آن بسیار فاخر و در ادبیات فارسی بسیار زبانزد بود.

 

وی افزود: مناسبت دوم سالروز تلخ آغاز جنگ جهانی دوم و روز های پایانی حکومت رضاخان است که باید با انصاف و اعتدال زندگی شاهان گذشته را مطالعه کرد و بدون تعصب ببینید که در کشور ما چه کرده اند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  رضاشاه ارتشی را فراهم کرده بود و به این ارتش هم خیلی ادعا داشت ، در جنگ جهانی اول نصف مردم کشور ما از گرسنگی و بیماری که بواسطه حضور انگلیس در کشور اتفاق افتاده بود در اواخر قاجار از دنیا رفتند و ظلم زیادی از سوی انگلیس به کشور ما شد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم که در سال 1318در کشور ما رخ داد شاه ایران اعلام بی طرفی کرد اما این بی طرفی چه فایده داشت؟ از طرفی مرکز کشور در دست آلمان است و متفقین متوجه شدند که ایران اعلام بی طرفی کرده ولی آلمانی ها قدرت دارند، و انگلیسی ها و روسها هم آمدند و از جنوب و شمال جنگ را آغاز کردند و از سوم تا 27شهریور تمام کشور دست اینها افتاد.

 

وی افزود:  از طرفی راه آهن ایران طمع متفقین را برانگیحت که از این راه آهن استفاده کنند و از طرفی به رضاشاه اعلام کردند که استعفای خودت را بنویس و او را مجبور به استعفا کردند مردم هم که از ظلم رضا شاه خسته شده بودند خوشحال شدند و در نهایت او به اصفهان فرار کرد و از آنجا به جزیره موریس تبعید شد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در ادامه  کار به دست شاه جوان افتاد و تعهد ها از او گرفتند که در مسیر اهداف انگلیس، روس و آمریکا قدم بردارد، حتی در جلسات هم خود این شاه جوان را راه نمی دادند و این وضع کشور ما در آن دوران بود.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: پس از 37سال دوران حکومت این شاه جوان انقلاب اسلامی ایران به لطف خدای متعال و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و پشتیبانی این مردم قهرمان به پیروزی رسید و پس از آن بود که همه استکبار مقابل این نظام ایستاد که آن را از بین ببرد.

 

وی افزود:  امروز حدود یکماه از تسلط طالبان بر افغانستان می گذرد یک عده بی فرهنگ و بی سواد که اولیات مسائل سیاسی را نمی دانند کدام کشور استکباری را دیدید که اینها را تهدید بکند، هیچ کشوری! چون هیچ خطری برای آنها ندارد اینها مجبورند که چند وقت دیگر از همین مستکبرین تبعیت کنند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا انقلابش را ضد استکباری اعلام کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان یک غده سرطانی اعلام کرد، و تا آخر پایش ایستاد و اعلام کرد ما با آمریکا تا زمانی که خوی استکباری دارد کنار نمی آییم این برای استکبار خطرناک است.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز 43سال از آن انقلاب پربرکت گذشته است مردم ما افتخار کنند به کشورشان، امروز کشور ما کشتی های حامل سوخت را به سمت لبنان میفرستد و هیچ کسی اجازه ندارد نگاه چپ به آنها بیاندازد و محموله سوخت جمهوری اسلامی ایران علی رغم مخالفت آمریکا، اسراییل و عربستان وارد لبنان شد.

 

وی افزود:  به قول لبنانی ها این سومین پیروزی بعد از آزاد سازی نوار غزه در سال 2000 و در جنگ 33روزه در سال 2006است و سید حسن نصرالله اعلام کرد اگر کسی تعرضی به این کشورها بکند به مثابه تعرض به خاک لبنان است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: امروز لحن رژیم صهیونیستی عوض شده است وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام می کند که ما آماده هستیم که مذاکرات برجام را به رسمیت بشناسیم امروز چه شده است که همه آماده اند و دایه مهربانتر از مادر شده اند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: انقلابیگری و ثمرات آن را ببینیم امروز به خاطر اینکه دولت اعلام کرده که نگاه به شرق دارد و اعلام کرده که اولویت من همسایگان هستند غربی ها احساس خطر کرده اند که اگر ایران ارتباطش با غرب قطع شودمنافع اقتصادی آنها چه میشود.

 

وی افزود: امیدواریم که وزارت خارجه ما از این فرصت بسیار مهم به بهترین شکل استفاده بکند، امروز آمریکا از افقانستان به بدترین شکل فرار کرده است و از طرفی کشورهای عربی منطقه با دادن باج های چند صد میلیارد دلاری پشت گرم به آمریکا بودند اما امروز همان آمریکایی ها خودشان در حال فرار هستند.

 

خطیب جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:  مهمترین دلیل کشورهای عربی منطقه سراب تامین امنیت توسط آمریکا بود اما امروز با حمله ایران به عین الاسد این قدرت پوشالی ترک خورده است امروز کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که بزرگترین و تاثیرگذارترین کشور منطقه ایران است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: دولت گام های خوبی را برداشته که قابل تقدیر است، با هدف تقویت اعتماد عمومی، اولا: گسترش و تعمیق عدالت در همه ابعاد، اصلاح قوانین فساد زا،  اجرای بی کم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد

 

وی افزود:  دولت جدید اعلام کرده که ما میخواهیم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری پیش برویم یکی از مهمترین توصیه های معظم له در این بیانیه مسئله عدالت و مبارزه با فساد است ، دومین هدف دولت، حضور مستمر و موثر در میان مردم است، رئیس جمهور محترم خیلی از تشریفات را کنار گذاشته است در میان مردم حضور پیدا می کند اینها اتفاقات خوبی است.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: موضوع سوم ، جدی گرفتن نظارت های مردمی، مردم باید نظارت کنند و هر جا فساد بود گزارش بدهند، امروز در هرسین فسادی وجود دارد که مسئولین توان برخورد با آن را ندارند مردم باید گزارش این فساد ها را بدهند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت:  مثلاً یک فسادی که مردم باید آنرا گزارش بدهند موضوع نانوایی های سطح شهر است که یک ساعت مشخص پخت ندارند و ساعاتی که موظفند باز باشند نانوایی ها بسته هستند مردم خودشان باید اعلام کنند.

 

وی افزود:  یکی از دغدغه های اصلی مردم در گذشته نبود واکسن بود ولی امروز با پیگیریهای دولت محترم حدود 30میلیون واکسن ذخیره داریم و مردم باید بروند و واکسن خود را بزنند در شهر و استان ما محدودیت سنی برداشته شده است و همه باید بروند و واکسینه شوند تا این بیماری کرونا در استان و کشور ریشه کن شود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: تشکر می کنیم از دولت، مجلس و قوه قضاییه که اگر با همین روش پیش بروند مردم عزیز ما در وضعیت اقتصادی خوبی قرار خواهند گرفت، امروز دنیا به سمت تکنولوژی خودروهای برقی رفته است ولی صنعت خودرو در کشور ما هنوز در 30سال گذشته به سر می برد و باید خودشان را بروز کنند.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به مشکلات شهرستان اظهار داشت: گلایه مندیم از مسئولین شهرستان، این شهر حدود 2ماه است که شهردار ندارد با شهر بدون شهردار نمی توان کاری پیش برد مدیران مرتبط در این زمینه وظیفه خود را انجام دهند تا سریعتر تکلیف شهر روشن شود.

 

وی افزود:  توصیه ای هم به مسئولین استان داریم به حمدالله در تمام تخصص ها و موضوعات کشور وزرایی چابک و جهادی روی کار آمده اند، انشاالله اثرات این در استان دیده شود این شهرستان بهترین وضعیت را در موضوع کشاورزی دارد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  نباید محصولات باغی ما با کمترین قیمت به فروش برسد مخصوصا در بحث معادن که یکی از نعمات خداوند در این منطقه است در این موضوع هم باید معدن دار را کمک کنیم و هم باید گره های آنها را باز کرد و موظف به رعایت قوانین بشوند اگر کارخانجان منطقه موظفی های خود را پرداخت کنند شهر ما وضعیت بهتری در زمینه های مختلف خواهد داشت انتظار داریم که مدیران محترم ورود کنند و این گره ها را باز کنند