پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:23 - 1400/07/03

به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت و آغاز سال تحصیلی در هرسین

با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و رئیس آموزش و پرورش هرسین زنگ ایثار و مقاومت و آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان نواخته شد.

به گزارش دیوانگاه ،علی نور فتحی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان صبح امروز در مراسم زنگ ایثار و مقاومت و آغاز سال تحصیلی که در آموزشگاه متوسطه دوم دخترانه حضرت فاطمه (س) برگزار شد گفت: مصمم هستیم آموزش ها را به سمت حضوری شدن پیش ببریم.

مدیر آموزش و پرورش هرسین پس از خیر مقدم به حاضرین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا پس از ارائه گزارش مختصری از اقدامات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در راستای اعتلای سطح آموزشی و تربیتی دانش آموزان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و بسیج نیروی انسانی و امکانات مادی و معنوی ما به گونه ای خواهد بود تا با حداکثر سرعت به سمت اهداف غایی تعلیم و تربیت پیش برویم.

 

فتحی همچنین ضمن اشاره به این نکته که سلامتی دانش آموزان بر هر موضوعی ارجحیت دارد گفت: برآنیم تا با برنامه ریزی صحیح علاوه بر در نظر داشتن سلامتی دانش آموزان به تدریج به سمت آموزش های حضوری پیش برویم.

 

مدیر آموزش و پرورش هرسین  در ادامه با اشاره به  این نکته که آموزش از طریق نرم افزار شاد همچنان ادامه خواهد داشت تصریح کرد :  بحث بازگشایی مدارس به نوعی به خود مجموعه مدرسه یعنی شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان تفویض شده است تا مطابق با شرایط خاص هر مدرسه و خواست اولیا نسبت به گروه بندی دانش آموزان و چینش کلاسهای حضوری و غیرحضوری تصمیم گیری نمایند، اما نکته بدیهی این است که تحت هر شرایطی ضوابط بهداشتی رعایت خواهد شد.

در ادامه سرهنگ  کرمی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان هرسین از آغاز انقلاب تا کنون بیش از ۲۴۰ شهید از جمله ۳۴ شهید دانش آموز و ۱۴ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است افزود: شهدای ما در راه آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی جهاد کردند و جان خود را فدا نمودند و اینک نوبت دانش آموزان است تا با جهاد علمی خود، باعث پیروزی و سربلندی ایران اسلامی مان شوند.

 

عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، ابتدای مهرماه را بهار تعلیم و تربیت و موسم شکوفایی و علم آموزی دانست و با اشاره به اهمیت رسالت خطیری که بر دوش آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: بدیهی است که رشد و توسعه همه جانبه کشور در درازمدت در گرو نحوه تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزانی است که آینده سازان این انقلاب هستند و این مهم محقق نخواهد شد مگر با برنامه ریزی صحیح و تعامل و همراهی تمامی دستگاه ها با مجموعه آموزش و پرورش.

 

در ادامه این مراسم دکتر اجرایی امام جمعه محترم شهرستان نیز شهدا را الگویی تمام عیار برای همگان دانست و افزود: کشور ما بیش از ۳۶۰۰ دانش آموز شهید را در جبهه های جنگ حق علیه باطل تقدیم انقلاب کرده است و امروزه باید بجای اسطوره سازی خیالی غربی، دانش آموزانمان را با الگو ها و قهرمانان واقعی خودمان آشنا کنیم.

 

وی همچنین با بیان این نکته که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمیگیرد از مسئولین خواست تا به گونه ای برنامه ریزی کنند تا همچنان که آموزش ها به سمت حضوری شدن پیش می رود آسیبی متوجه دانش آموزان نشود.

 

در قسمت پایانی این مراسم پس از تجلیل از آزادگان فرهنگی سرافراز، زنگ مقاومت و ایثار و آغاز سال تحصیلی به صدا در آمد.