پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:39 - 1400/09/18
گزارش دیوانگاه/

محرومیت هرسین دامن ورزش را هم گرفت/ از نابسامانی در مدیریت سالن های ورزشی تا سرقت اموال بیت المال

علی رغم تعویض دقیقه نودی مدیریت مجموعه ورزش و جوانان در هرسین اما به نظر میرسد با توجه به خسارات به وجود آمده این تغییر در مجموعه به نوعی فرار به جلو از سوی مدیریت استان از آسیب های به وجود آمده بوده است.

به گزارش دیوانگاه ،کی از عوامل مهمی که می‌تواند مسوولیت و نقش افراد به‌ویژه قشر جوان را در جامعه متبلور و شکوفا کند، ورزش و تربیت بدنی است و پرداختن به ورزش، شخصیت اجتماعی را در کنار شخصیت فردی رشد داده و شخصیت اجتماعی سالم نیز می‌تواند استعدادهای افراد را شکوفا سازد.

 

طبق نظر کارشناسان ، وقتی که جامعه به سمت و سوی ورزش می‌رود، درصد بسیاری از بزهکاری‌ها را می‌توان در جامعه کاهش داد. ورزش را نباید صرفا به عنوان یک فعالیت فیزیکی قلمداد کرد، زیرا ورزش ارتباط مستقیمی با مسایل اجتماعی جامعه دارد و اگر بنا باشد جامعه‌ای پویا داشته باشیم و از نظر اجتماعی هم پیشرفته باشد، نمی‌توان فعالیت‌های ورزشی را نادیده گرفت.

 

امروز وضعیت ورزش و توجه به آن در هرسین نگران کننده است و تقریبا میتوان گفت که اداره ورزش و جوانان در هرسین تعطیل است، علی رغم تعویض دقیقه نودی مدیریت این مجموعه اما به نظر میرسد با توجه به خسارات به وجود آمده این تغییر در مجموعه به نوعی فرار به جلو از سوی مدیریت استان از آسیب های به وجود آمده بوده است.

خسارت اماکن ورزشی هرسین

 

مهندس کنجوریان فرماندار هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در خصوص وضعیت به وجود آمده در مجموعه ورزش و جوانان شهرستان اظهار داشت: ما از مدیریت ورزش و جوانان استان گله مندیم ، اگر کارکنان این مجوعه همتی به خرج می دادند الان این وضعیت سالن های ورزشی هرسین نبود.

 

وی افزود: بازدیدهایی از اماکن ورزشی شهرستان صورت گرفته است، خوشبختانه هرسین اماکن ورزشی خوبی در اکثر رشته ها دارد ولی متاسفانه در نگهداری آنها کم کاری و سوء مدیریت صورت گرفته است و در واقع به حال خود رها شده اند.

کنجوریان فرماندار هرسین

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر هم با توجه به مشکلات ایجاد شده در این اماکن افرادی به صورت نگهبان در نظر گرفته شده است که خسارت های وارده با این مکان ها بیشتر از این نشود.

 

کنجوریان اظهار داشت: سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان هم به تازگی معرفی شده و امیدواریم که با توجه به آشنایی که به این مجموعه دارد بتوانند در رفع مشکلات این مجموعه مثمر ثمر باشند.

 

وضعیت فلاکت بار سالن های ورزشی و سرقت های مکرر سیستم های گرمایشی و سرمایشی و امکانات این اماکن  در هرسین و عدم توجه به ورزشی های عمومی و قهرمانی حکایت از یک مدیریت ضعیف و بی صاحب در این مجموعه داشته که جمع کردن این وضعیت نیاز به یک همت چندین ساله جهادی با بودجه های کلان دارد.

 

مسعود کرمی مشاور عالی هیأت فوتبال استان کرمانشاه و رئیس هیأت فوتبال شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دیوانگاه اظهار داشت:  توسعه ورزش بویژه ورزش قهرمانی و حرفه ای مستلزم زیر ساخت و اماکن و امکانات لازم است. 

مسعود کرمی_هیئت فوتبال

 

وی افزود: هرسین از ظرفیت های ویژه ای در حوزه ورزش عمومی ، قهرمانی ، ورزشهای انفرادی و گروهی برخوردار است و حضور پنج تیم فوتسال در فصل ۱۳۹۹_۱۴۰۰ رقابتهای لیگ فوتسال نونهالان ، نوجوانان و جوانان استان و کسب عنوان قهرمانی در دوسال گذشته نشان از این ظرفیت بالا دارد.

 

رئیس هیأت فوتبال شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: توسعه ورزش قهرمانی به زیر ساخت های لازم از جمله اماکن ورزشی نیاز دارد که این مهم به دست فراموشی عامدانه سپرده شده است. شاید عده ای بر این باور باشند چون منفعت آنان نیز به خطر خواهد افتاد و بااین ترفند فریبکارانه که سرانه ورزشی در شهرستان هرسین بالاست آنهم براساس تعداد سالن های موجود ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ولی آیا بااین نحوه بسیار بد واگذاری و نگهداری چیزی از این اماکن برای استفاده صحیح و میزبانی رقابت‌های مهم باقی مانده است؟

 

کرمی در ادامه اظهار داشت: حضور مدیران ضعیف در بدنه ورزش و نحوه واگذاری پشت پرده ، اماکن ورزشی را به نابودی کشانده است.

زمین چمن هرسین

 

وی افزود: بحث زمین چمن شهرستان که انقدر بیان کردیم خسته شدیم چون گوش شنوایی وجود ندارد شما به سرنوشت چندین ساله مسکوت ماندن بهسازی زمین چمن استادیوم انقلاب شهرستان رجوع کنید که وضعیت بسیار اسفناکی گریبان گیرش شده و خدا میداند چه زمانی آماده شود جالب اینکه طوری شده که ما آرزوی همان شرایط قبلی را داریم که لااقل میشد بصورت حداقلی از آن استفاده برد و لااقل برای علاقه مندان فوتبال یک فضای سرگرمی و فان بود.

 

به گزارش دیوانگاه، هر چند که مقوله ورزش و حمایت از نخبگان ورزشی به اذعان مسئولین نیازمند هزینه است اما انتظار میرود مدیران محترم به حداقل وظایف حیطه مدیریت خود یعنی حفظ و نگهداری از ظرفیت های موجود واماکن ورزشی اهتمام ویژه ای داشته باشند و از طرفی در پایان مدیریت از سوی ارگان های نظارتی بازخواستی در خصوص خسارت های احتمالی صورت گیرد که امروز به این وضعیت دچار نشویم.