پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه01:37 - 1400/09/26

جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است

امروز تغییر را بایستی در کرمانشاه حس کنیم. لازم است همه ظرفیت های استان را برای تحقق این تغییر به میدان بیاوریم. گفته می شود که «جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است»

به گزارش دیوانگاه ،،علی حسینی * در یادداشتی نوشت: 1- در یادداشتی که چندی پیش نوشتم، یک سوال مطرح کردم و پاسخ آن را نیز نوشتم. در آن یادداشت آمده است: «در بحث استانداری مطالبه جوان گرایی را ادامه دهیم؟ پاسخ این خواهد بود که اگر فردی را شناختیم که سوابق مرتبط و تجربه بالا در حوزه مدیریت های ارشد استان کرمانشاه را داشت این مطالبه را با جدیت دنبال کنیم اما اگر چنین فردی وجود نداشت و یا اگر وجود داشت، خودش علاقه ای به حضور نداشت، از ادامه طرح این مطالبه تا زمانی که فردی را شناختیم منصرف شویم زیرا در حقیقت ادامه طرح آن، مطالبه جوان گرایی را می سوزاند.»

۲-در زمان نگارش آن یادداشت این نگرانی وجود داشت که برخی بخواهند مطالبه جوانگرایی را به حاشیه ببرند زیرا در شرایطی که نیروی جوان با رزومه های مرتبط با استانداری وجود نداشته باشد، ممکن است برخی شبهه نبود جوان برای مدیریت های دیگر را نیز مطرح کنند.

۳- حالا با توجه به گذشت زمانی طولانی و تاخیر فراوان در معرفی استاندار کرمانشاه، شرایط مثل چند روز گذشته نیست. خیلی از افراد رزومه دار که ممکن بود برخی فکر کنند می توانند استاندار کرمانشاه بشوند، در این جایگاه مدیریتی منصوب نشده اند و مدیریت استانداری کرمانشاه کماکان در اختیار استاندار دولت آقای روحانی است‌.

۴- حال که رزومه دارها منصوب نشده اند، دیگر بهانه ای برای عدم مراجعه به جوانان وجود ندارد. وقت آن است که به سراغ جوانان با رزومه کمتر اما توانمند برویم. جوانانی که انقلابی، پای کار و توانمند هستند بدون شک می توانند با استفاده از تجربیات پیشکسوتان عرصه مدیریت، در کرمانشاه عملکردی خوب ارائه دهند. البته لازم است این را هم بدانیم کمتر بودن رزومه جوانان به دلیل شرایط استان در سال های اخیر و کمتر میدان دادن به جوانان انقلابی است.

۵- جوانگرایی یکی از نیازهای امروز جامعه ماست. در اهمیت این موضوع خیلی از بزرگان تاکیدات فراوانی داشته اند. رهبر معظم انقلاب هم به جوانگرایی تاکیدات متعددی داشته اند.

6- امروز تغییر را بایستی در کرمانشاه حس کنیم. لازم است همه ظرفیت های استان را برای تحقق این تغییر به میدان بیاوریم. هر روز که این تغییر به تاخیر می افتد، هزینه های آن برای استان و دولت بیشتر می‌شود. گفته می شود که «جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است»

 

*فعال اجتماعی و روزنامه نگار