پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:54 - 1400/10/09
مراسم سالروز حماسه ۹دی در هرسین برگزار شد/

سرهنگ کرمی: نهم دی 88به عنوان یک روز تاریخی در انقلاب اسلامی ماندگار شد/ حجت الاسلام مفید: مکتب ، رهبری معجزه وار و حمایت مردمی عامل دفع فتنه شد

صبح امروز و به مناسببت سالروز حماسه نهم دی سال1388مراسمی با حضور امام جمعه، مسئولین ادارت و ارگان ها ، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات الزهرای شهرستان هرسین برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،سرهنگ کرمی  فرمانده سپاه ناحیه هرسین ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در مراسم و گرامیداشت یوم الله 9دی اظهار داشت: دی تبلور ولایتمداری و حضور هوشمندانه مردم در حمایت از نظام اسلامی بود

 

فتنه ۸۸ و ریشه آن به سالهای قبل ۷۸ و قبل از آن  برمیگردد که دشمن به این نتیجه رسیده بودند که برای از بین بردن نظام باید از طریق جنگ نرم وارد شود چون در زمان جنگ 8ساله نتوانسته بودند حتی یک وجب از خاک این مملکت را اشغال کنند.

 

علی رغم هزینه هایی که استکبار کرده بود نهم دی با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری با فراخوانی که صورت گرفت مردم به خیابان آمدند و بساط فتنه جمع شد و این روز به عنوان یک روز تاریخی در انقلاب اسلامی ماندگار شد.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن مفید رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه در این مراسم طی سخنانی با اشاره به سابقه فتنه در طول تاریخ اظهار داشت: اولین فتنه بشر  فتنه فرعون به عنوان یک روحیه تکبر و سلطه گری است. که البته سرنوشت فرعون را همه میدانیم.

 

وی افزود: حصر یک محکومیت قرآنی است که برای فتنه گر پیش بینی شده است.

 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دلبستگی به دخائر دنیا ، منفعت طلبی و اشرافیگری  موجب بروز یک فتنه عظیم در دوره حضرت موسی شد،  فتنه اشرافی‌گری میتواند پایه های پایایی یک امت را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام مفید اظهار داشت: قرآن کریم در خصوص ماجرای بلعم باعورا می گوید: فتنه گرانی که خود شیفته و شیفته شهرت هستند و هر چیزی ممکن است او را به اوج برده باشد اما چنین کسانی هم می‌توانند موجب فتنه در امت شوند.

 

وی افزود:  فتنه دنبال زدن نقاط قوت امت و جامعه است،  فتنه سال 88وقتی شکل گرفت که دشمن دید بیش از 30سال از عمر انقلاب گذشته و هر چه توطئه کرده به واسطه سه عامل اصلی که همان عوامل بروز انقلاب اسلامی بودند این توطئه ها یکی پس از دیگری شکست خورده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: سه عاملی که موجب ایجاد انقلاب اسلامی شده و باعث دفع توطئه های دشمن شد مثل فتنه 88شد عبارت است از مکتب و در راس آن مکتب عاشورا، رهبری معجزه وار  و حمایت مردمی بود.

 

حجت الاسلام مفید در ادامه اظهار داشت: فتنه سال ۸۸ از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود و به عنوان پایلوت در چند کشور دیگر مخالف آمریکا اجرا شده بود و پاسخ هم گرفته بودند و در ادامه در ایران هم خواستند در قالب انقلاب های رنگی آن را اجرا کنند.

 

وی افزود: هدف از ایجاد فتنه ۸۸ ایجاد شک و شعبه نزد افکار عمومی نسبت به نظام در خصوص حق تعیین سرنوشت مردم و دوم به جان هم انداختن مردم و ایجاد تفرقه و در نهایت بر اندازی نظام بود.

 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سران فتنه ۸۸ صهیونیست جهانی و استکبار بودند کسانی که در داخل کشور هستند به تعبیر بنده حمال فتنه بودند.

 

حجت الاسلام مفید اظهار داشت: نهم دی یوم الله شد چون روز پاداش بود برای اخلاص مجاهدت و پوشیدن لباس تبیین در خط مقدم و در کف دست گرفتن آبروی خود مقام معظم رهبری بود به خداوند متعال روز نهم دی را روز پاداش به این شخصیت بزرگ قرارداد

 

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: مردم اگر در نهم دی به میدان آمدند و صرفاً برای حمایت از نظام و محکومیت فتنه و فتنه‌گران بود

 

وی افزود: گرامیداشت این روز به این خاطر است که ما دوباره دچار فتنه نشویم راه برون رفت از فتنه ها پیروی از شاخص به خداوند آن را قرار داده ایم که مادرش تنها کجراه را از راه تشخیص بدهیم و آن شاخص ولایت است