پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:59 - 1400/10/20
استاندار جدید کرمانشاه:

باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و لایق در مسند کارها قرار بگیرند

استاندار کرمانشاه گفت: بنده اهل حاشیه نیستم و باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و لایق در مسند کارها قرار بگیرند.

به گزارش دیوانگاه به نقل ازمرصاد، بهمن امیری مقدم امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استانداران کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در استانداری برگزار شد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: فرصت ها مثل برق و باد می گذرد و نباید اجازه دهیم فرصت سوزی رخ دهد.

مشکل بیکاری نیاز به تلاش جهادی دارد

استاندار جدید کرمانشاه گفت: مشکل بیکاری در این استان، مشکلی جدی است و نیاز به تلاش جهادی دارد که باید قوی در این زمینه اقدام کنیم.

امیری مقدم اشتغال جوانان را مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد، مردم کرمانشاه بسیار حق به گردن کشور دارند لذا باید برای آنها تلاش کنیم و با ایجاد اشتغال به آنها خدمت کنیم.

استاندار جدید کرمانشاه ادامه داد: فرصت های خوبی را در استان کرمانشاه داریم از جمله نیروی جوان، آماده سازی زیرساخت ها، وجود ۱۹ شهرک صنعتی، وجود بزرگراه کربلا، راه آهن و ذخایر نفتی که باید به درستی از آنها در راستای اشتغال زایی استفاده کنیم.

 باید استان کرمانشاه را به قطب سرمایه‌گذاری در غرب کشور تبدیل کنیم

وی افزود: با وجود منابع طبیعی خدادادی و زمین های مستعد کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری، معادن و ... باید استان کرمانشاه را به قطب سرمایه‌گذاری در غرب کشور تبدیل کنیم.

وحیدی گفت: با این ظرفیت‌های خدادادی مسیر سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باز است لذا باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران به استان را مهیا کنیم و در این مسیر هر کس برای سرمایه‌گذاری مانع ایجاد کند در دل مردم استان جایی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارها برای توسعه استان جلب اعتماد عمومی است و این بالاترین سرمایه است لذا باید خط شکنی کنیم و این کار تلاش همگان را می‌طلبد.

امیری مقدم بیان داشت: چرخیدن چرخ زندگی جوانان و تلاش برای حفظ ارتقاء وحدت در استان مهمترین اولویت کاری است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز وحدت حرف اول را می زند، مدیران و مسئولین به موضوعات حاشیه ای نپردازند چرا که این کار مسیر توسعه استان را عقب می اندازد.

استاندار جدید کرمانشاه گفت: بنده اهل حاشیه نیستم و باید مدیران جوان، انقلابی، پرتلاش و  لایق در مسند کارها قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات خوبی داریم و باید تلاش کنیم آن را جذب کنیم و برای این کار فرصت زیادی نداریم، والله قسم اگر یک ریال بودجه استان به واسطه کم‌کاری عودت داده شود قطعاً در مقابل مردم و شهدا باید پاسخگو باشیم.

امیری مقدم اظهار داشت: نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب‌پذیر، شناخت عوامل و فرآیندهای فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که باید به آن توجه کنیم.

وی تلاش جهت تبدیل شدن استان کرمانشاه به قطب اقتصادی، تلاش برای تغییر شاخص فلاکت در استان، ارتقاء گردشگری، سازماندهی و بحث کولبری، توسعه مرکز فنی و حرفه ای، توسعه مشارکت زنان، توانمندسازی نیروهای محلی و توسعه بخش کشاورزی را از دیگر سرخط های کاری خود عنوان کرد‌.