پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه12:06 - 1400/12/15
سپاه؛ خط شکن جبهه مشکلات داخلی و خارجی؛

از نقش آفرینی سپاه در بحران های داخلی تا اقتدار آفرینی برای نظام/ پاسداران مصداق آیه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هستند

به تاسی از جایگاه و نقش امام حسین(ع)، سالروز ولادت این امام همام به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده که بهانه ای برای تبیین نقش آفرینی سپاه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش دیوانگاه ،به نقل از  مرصاد  یکی از اقدامات اولیه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب، تاسیس سپاه پاسداران بود تا جایی که معظم له وجود تشکیلات جوان، مومن و انقلابی را برای پاسداری از انقلاب اسلامی ضروری می دانستند.

امروزه هم هرجا که مردم به کمک و حمایت نیاز دارند چه هنگام ایجاد بحران های داخلی نظیر سیل، زلزله، شرایط کرونا و... و چه در مواجه با دشمنان خارجی و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، شاهد نقش آفرینی جدی سپاه هستیم.

 

سپاه نماد خوبی ها و فضائل این ملت است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب با هدف دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی بنیاد نهاده شد که البته دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه ابعاد ساری و جاری است.

وی افزود: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود، کشور نبود پس یک جنبه از این موضوع، جنبه نظامی و دفاعی بوده که بر مبنای آن همه پاسداران پای کار آمدند و جان خود را کف دستشان گذاشتند.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اينکه همگان دیدیم که سپاه چگونه هشت سال جنگ را مدیریت کرد، افزود: همچنین سپاه در حوزه سازندگی تلاش هایی فراوانی کرده است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در شرایط تحریم، کرونا و در شرایطی که کشور دچار چالش و بحران است، سپاه کنار مردم ایستاده و در حال ارائه خدمات ارزشمندی است.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه سپاه به معنای همه مردم کشور است، تصریح کرد: امروز سپاه نماد انقلاب اسلامی ایران و مجموعه ای است که مردم،  آن را با همه وجود دوست دارند.

وی افزود: سپاه هم جز در مسیر خدمت و تلاش برای عمران، آبادانی و امنیت این مردم در  مسیر دیگری نیست.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: امروز اگر یک نظر سنجی در کشور انجام شود قریب به ۱۰۰ درصد مردم ابراز محبت خود را نسبت به سپاه پاسداران اعلام می کنند زیرا سپاه نماد خوبی ها و فضائل این ملت است.

وی با بیان اينکه سپاه تلاش خود را کرده مردم هم قدردان این مجموعه هستند، عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم، سپاه هم باید تلاش مضاعف کند که مردم در این شرایط معیشتی، در رفاه باشند و البته مردم هم قدردان زحمات سپاه پاسداران هستند.

 

نقطه قوت ما سپاه پاسداران است

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: نقش و جایگاه سپاه در این جمله امام راحل خلاصه می شود مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود، کشور نبود و تا امروز هم سپاه به عنوان یکی از عناصر مهم، پاسداری از انقلاب اسلامی به عهده داشته است.

وی افزود: اگر نقش سپاه در حمایت از نظام و انقلاب اسلامی نبود، با این همه بحران ها و فتنه هایی که در طول ۴۳ سال علیه نظام راه اندازی شد، کشور وجود نداشت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم سپاه هرجا که مشکلی ایجاد می شود اعم از مشکلات داخلی نظیر سیل، زلزله و کرونا و نیز هنگام بروز مشکل در عرصه های بین المللی نظیر جنگ و فتنه های خارجی، نقش نخست را دارد.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: نقش دیگر نیروها را مانند نیروی انتظامی ارج می نهیم  که در باغ شهادت به رویشان باز است اما نقش سپاه تا جایی است که دشمنان هر روز هجمه ای علیه این نیروهای عزیز و مقدس مدافع انقلاب اسلامی وارد می کنند که حملات اخیر هم مورد توجه است.

وی افزود: به  تعبیر شهید همت، دشمن هرجا را که هدف قرار می دهد، آنجا جبهه خودی است، بر همین مبنا نقطه قوت ما سپاه پاسداران است.

به گزارش مرصاد، به دنبال حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی اثبات شده که سپاه پاسداران نیروی محرک بوده و نقش خط شکن را بر عهده داشته است و در این میان مردم هم قدردان هستند‌.