پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:54 - 1401/02/18
معاون فرماندار هرسین در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی :

کرونا به پایان نرسیده است / پیشنهاد میشود مردم و دانش آموزان در اسرع وقت نسبت به تزریق دز سوم و اول واکسن اقدام کنند

معاون عمرانی فرمانداری هرسین در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: پیشنهاد میشود مردم و دانش آموزان در اسرع وقت نسبت به تزریق دز سوم و اول واکسن اقدام کنند

به گزارش دیوانگاه ،سعید جادریان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری هرسین از دیگر اهداف این جلسه را گرامیداشت هفته سلامت و پیگیری وضعیت واکسیناسیون اعلام کرد.

 

 

در این جلسه پس از تشریح برنامه های هفته سلامت چشم انداز یکساله شبکه بهداشت و درمان در راستای توسعه خدمات بهداشتی درمانی و همچنین واکسیناسیون توسط دکتر فرجی رئیس شبکه بهداشت اعلام شد.

 

 

سعید جادریان معاون عمرانی فرماندار در ادامه جلسه با تبریک هفته سلامت و هلال احمر از روسا و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات به مردم و اجرای برنامه های مختلف در مناسبتهای ملی و مذهبی تقدیر کرد.

 

 

جادریان در این جلسه نسبت به اجرای دقیق برنامه های هفته سلامت و اجرای گسترده واکسیناسیون تاکید کرد.

 

 

جادریان همچنین از مردم و والدین دانش آموزان خواست با توجه به اهمیت موضوع و اینکه کرونا هنوز ادامه دارد و ریشه کن نشده نسبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ بویژه برای دانش آموزان اقدام نمایند.

 

 

سعید جادریان همچنین خواستار گسترش برنامه های فرهنگی در راستای واکسینه نمودن دانش آموزان توسط شبکه بهداشت و آموزش و پرورش شد.

 

 

به گفته معاون فرماندار هرسین فرهنگ سازی در رسانه ها بویژه رسانه های ملی و محلی و همچنین فضای مجازی نقش مهمی در راستای گسترش استقبال مردم از واکسیناسیون دارد.

 

 

انجام واکسیناسیون در بین مدیران و کارکنان ادارات از دیگر مصوبات این جلسه بود و مقرر گردید مسئولین و کارکنان اداراتی که نسبت به انجام دز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به این امر مهم اقدام نمایند.

 

 

به گفته جادریان تیم های سیار شبکه بهداشت در صورت اعلام کارکنان ادارات و درخواست والدین دانش آموزان جهت تزریق واکسن در محل حضور خواهند یافت.

 

 

سعید جادریان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح نقش اصناف و اتحادیه ها در مهار کرونا پرداخت و افزود : پروتکل های بهداشتی در اصناف ، خبازی ها و فروشگاههای بزرگ عرضه مواد غذایی بخاطر ازدحام و تجمع مردم باید توسط اداره صمت و اتاق اصناف حتما کنترل شود.

 

 

معاون عمرانی فرماندار هرسین بیان داشت : از طرف اداره صمت و اتاق اصناف می بایست اقدامات لازم در راستای واکسیناسیون کلیه اصناف و کسبه شهرستان بعمل آید.

 

 

وی در پایان ابراز داشت : پایش ها و استعلامات لازم در راستای وضعیت واکسیناسیون در بین کارمندان ادارات بعمل آمده است و کلیه مسئولین می بایست در این راستا و اجرای برنامه های هفته سلامت با شبکه بهداشت و درمان همکاری باشند.