پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:03 - 1401/03/14
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در هرسین/

حجت الاسلام رضایی : مبنای تفکر امام راحل (ره) تاکید بر اسلام ناب محمدی(ص)بود

مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در هرسین با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و مسؤلین شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در هرسین با حضور امام جمعه،  فرماندار، فرمانده سپاه و مسؤلین شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

سرهنگ اله وردی جانشین فرمانده سپاه ناحیه هرسین در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و تسیلت سالروز رحلت جانگذار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت:به فرموده رهبر معظم انقلاب همه ما وظیفه داریم در بحث جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب  و نظام اسلامی حرکت کنیم.

وی افزود: بارزترین شاخصه حضرت امام خمینی رحمة الله علیه توکل و اخلاص ایشان بود و همه باید با توکل بر خدا و امید به آینده دست در دست هم  پشت سر ولایت حرکت کنیم .

 

در ادامه عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین طی سخنانی اظهار داشت : امام خمینی رحمة الله علیه ازشاخصه های  شخصیتی والایی از جمله ساده زیستی و اخلاق نیکو برخوردار بود.

وی افزود: ساده زیستی  بطوری بود که در حد پایین ترین افراد جامعه زندگی میکردند در حالی در جایگاه والایی قرار داشت، .انتظار میرود که همه ما این ویژگی منحصر بفرد امام را الگوی خود قرار دهیم.

 

حجت السلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت:  از جمله مباحثی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند  بحث جریان تحریف است، تفکر و اندیشه امام(ره) را حتی عده‌ای که در ابتدای انقلاب همراه ایشان بودند ولی در جریان و مسیر انقلاب از قطار انقلاب پیاده شدند و دیگران را هم به سقوط کشاندند تحریف می کردند.

 

 

وی با اشاره به برخی جریانات در صدر اسلام در بحث حمایت از ولایت افزود: البته این چیز تازه ای نیست و امروز این افراد همان کسانی هستند که در ابتدای انقلاب به افراد انقلابی برچسب تندرو می زنند

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: مبنای تفکر امام راحل رحمت الله علیه اصرار و تاکید بر اسلام ناب محمدی است که در مقابل آن اسلام امریکایی وجود داشت.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در واقع اسلام سکولار و اسلام متحجرانه زائده همین تفکر است جریان تحریف به دنبال این است که تفکر امام را یا تفسیر به رای کنند یا غلط جلوه دهند.

 

 

وی افزود: در مقابل اسلام امریکایی در داخل تفکر لیبرالی اسلام رحمانی را مطرح کردند و موضوع از دید این افراد به معنای سازش با غرب بود و همه مشکلات را به عدم ارتباط با غرب گره می زدند و این با تفکر امام همخوانی نداشت.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: جوانان عزیز ما با جهاد تبیین و اقدامات فرهنگی بایستی نسبت به این جریان تحریف واکنش نشان دهند.