پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:08 - 1401/03/23
دیدار فرمانده و پرسنل سپاه ناحیه با امام جمعه هرسین/

حجت الاسلام رضایی: پاسداران بازوان توانمند نظام اسلامی هستند/ در رفع مشکلات مردم نیازمند طرحهایی همچون طرح حاج قاسم هستیم

فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از پرسنل به همراه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با امام جمعه هرسین دیدار کردند.

به گزارش دیوانگاه ،سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی فرمانده سپاه ناحیه ، حجت الاسلام امامی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقيه در سپاه ناحیه و پرسنل و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، و مسؤلین اقشار بسیج با حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین دیدار کردند.

 

 

سرهنگ کرمی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سپاه در شهرستان اظهار داشت: شهرستان هرسین به واسطه دارا بودن حضور سه عالم جلیل القدر در پیشینه شهرستان دارای ظرفیت معنوی و اعتقادی خوبی است.

 

 

وی افزود:  بسیج و سپاه در بحث محرومیت زدایی ، توزیع کمک های معیشتی به جامعه هدف و به خصوص با اجرای طرح حاج قاسم در ایام کرونا با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی توانسته است اقدامات خوبی را در شهرستان هرسین انجام داده است..

 

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان هرسین با مشکلات عدیده ای مواجه است که نیاز است با محوریت امام جمعه محترم و وحدتی که بین مسئولین ایجاد میشود در راستای رفع این مشکلات اقداماتی صورت گیرد و سپاه و بسیج شهرستان آمادگی خود را جهت همکاری همه جانبه در این راستا اعلام میکند.

 

 

سرهنگ کرمی اظهار داشت: از جمله مشکلات شهر هرسین بحث اقتصادی است که این شهرستان را جزء سی و یک شهرستان کمتر برخوردار کشور قرار داده است که پس از ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب برخی از زیرساخت ها در هرسین وجود ندارد در حالی که در بقیه شهرستانها رشد خوبی وجود داشته است.

 

 

وی افزود: اقتصاد هرسین وابسته به کشاورزی است که متاسفانه اکثر کشاورزی منطقه هم دیم است وهیچ گونه ساماندهی در خصوص کنترل آب های سطحی صورت نگرفته است در حالی که در شهرستان‌های دیگر  یک یا دو سد ایجاد شده است.

 

 

فرمانده سپاه ناحیه تصریح کرد: در بحث صنعت جزء شهرستانهای هستیم که بیشترین صنایع را داریم ولی سهم مردم از این صنایع فقط مشکلات زیست محیطی بوده است.

 

 

در ادامه حجت الاسلام امامی مسؤل نمايندگي ولی فقيه در سپاه ناحیه هرسین با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار شده در روزهای گذشته در شهرستان اظهار داشت :  برخی ها در شهرستان به دنبال کم اهمیت نشان دادن این مراسمات بودند که البته این نشان از جهالت این افراد داشت.

 

 

وی با اشاره به بحث جهاد تبیین افزود: بحمدلله ما در سپاه و بسیج اقشار مختلف برنامه‌های در قالب نهضت روشنگری داریم که باید به عنوان یک واجب به آن پرداخته شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در این دیدار صمیمی ضمن عرض خیر مقدم به همه شرکت کنندگان در این جلسه و همچنین پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اظهار داشت:  اگر امروز در امنیت و آسایش به سر می بریم به برکت رشادت های پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است. 

 

 

وی افزود: پاسداران بازوان توانمند نظام اسلامی هستند و به فرموده امام خمینی رحمت الله علیه اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  گزارش کاملی که فرمانده سپاه ناحیه هرسین ارائه کردند نشانه گستردگی کار سپاه در همه عرصه ها فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است و در رفع مشکلات مردم ما نیازمند طرحهای همچون طرح حاج قاسم هستیم.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: شهرستان هرسین در کنار آسیب هایی که دارد مولفه ها و ظرفیت های خوبی هم دارد که برخی از شهرستان ها ندارند،  هرسین در بحث حجاب جلوتر از بقیه شهرستان هاست و برنامه جشن میلادی که برگزار شد نشان داد که اگر مجموعه های فرهنگی پای کار باشند مردم هم استقبال می کنند.

 

 

وی افزود: خط قرمز من بیات رهبری معظم انقلاب است و سپاه جلودار اجرای فرامین امامین انقلاب است، بنده به عنوان یک بسیجی عنوان می‌کنم که باید ظرفیت ها را در دست گرفت ظرفیت های خوبی در شهرستان است چه ایرادی دارد که برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار کنیم.

 

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: یادواره شهدای محله تلنگری برای جامعه است در تشییع جنازه این شهید اخیر (شهید اسدی) این همه مردم چگونه آمدند،  توقع داریم در کنار تقویت اماکن مذهبی و مساجد مراسمات را در فضاهای عمومی برگزار کنید.

 

 

رضایی اظهار داشت: سپاه در همه عرصه ها از جمله سیل،  زلزله ، محرومیت زدایی و حتی در خارج از کشور وارد شده و توانسته است موفق باشد و این نشان دهنده این است که صرفاً یک نیروی نظامی نیست.