پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:17 - 1401/03/27
امام جمعه هرسین :

انعقاد قراردادهای تجاری ایران راهی برای دور زدن تحریم هاست/ ایران معطل مذاکره با آمریکا نمی ماند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انعقاد قراردادهای تجاری ایران با ونزوئلا و هندوستان راهی برای دور زدن تحریم هاست و می‌تواند پشتوانه مهمی برای صنایع پتروشیمی و تآمین منابع غذایی ما باشد.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام و المسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران و سفر وزیر امور خارجه کشور به هندوستان و انعقاد قراردادهای تجاری به ویژه در خصوص کشاورزی اظهار داشت؛  ونزوئلا مهمترین منابع انرژی را در اختیار دارد و انعقاد قراردادهای تجاری ایران با ونزوئلا و هندوستان راهی برای دور زدن تحریم هاست و می‌تواند پشتوانه مهمی برای صنایع پتروشیمی و تآمین منابع غذایی ما باشد.

 

وی با اشاره به قطعنامه شورای حکام بر علیه ایران و رفت و آمد های مسئولین غربی و همچنین رئیس آژانس بین المللی به سرزمین های اشغالی و از طرفی ارسال پیام رئیس آژانس به ایران که شما در برابر این بخشنامه اقدامی نکنید افزود:  این اقدامات یک سیاست کثیف است و ایران معطل مذاکره با آمریکا نمی ماند.

 

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به گرانی های اخیر خاطرنشان کرد:  برخی از این گرانی ها ناشی از تحریم است ولی اکثر آن هم به واسطه اقدامات افراد سودجو و فرصت طلب است که با احتکار کالاهای اساسی باعث بروز مشکلات مردم شده اند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مردم نیازمند یک صبر انقلابی هستند ولی متاسفانه برخی کالاها خود به خود گران شده اند و این نیازمند نظارت ادارات و ارگان های متولی همچون اداره صمت ،  بازرگانی، تعزیرات ، تنظیم بازار و جهاد کشاورزی و فرمانداری است تا با عوامل مخل در بازار به شدت برخورد شود.

 

وی در ادامه خواستار نظارت بر عملکرد نانوایی ها شد و افزود: نمیشود قیمت ها افزایش پیدا کند ولی کیفیت اجناس پایین باشد لازمه حضور اصناف و تعزیرات اینجا مشخص میشود..

 

 

امام جمعه هرسین بااشاره به صحبتهای عضو شورای شهر هرسین قبل از خطبه های نماز جمعه در خصوص مشکلات شهری خاطرنشان کرد:  مخاطب اصلی این سخنان خود شورای شهر و شهردار هستند،  برخی اقدامات نیاز به بودجه ندارد که بگوییم شهرداری بودجه ندارد.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در بحث ساختار شهری هرسین ولنگاری و رهاشدگی در سیمای شهر هرسین دیده میشود و نیاز است که در وضعیت دستفروش ها و بازار شهر ساماندهی صورت گیرد.