پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه14:12 - 1401/04/01
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین برگزار شد/

حجت الاسلام رضایی: جزء شهرستانهای صنعتی هستیم ولی چیزی عاید هرسین نمی شود

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین به محوریت بررسی آسیب های اجتماعی در دفتر امام جمعه برگزار شد

به گزارش دیوانگاه ،جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی هرسین برگزار شد

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه شهرستان هرسین در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به موضوع جلسه اظهار داشت : موضوع جلسه یک بحث گسترده است و نیاز به تفکیک و برنامه ریزی دارد،  مخاطب جلسه خود مسئولین هستند و نیازمند پیگیری مصوبات است که اگر این نباشد خروجی نداشته ایم.

 

 

 

وی افزود: مردم آگاه هستند اگر جلسات در حد آمار باشد سودی ندارد. برای جلسات آینده یکی از برنامه ها ارائه عملکرد کارگروه‌ها و احصاء مشکلات وبیان راهکار در حیطه تخصصی هر کارگروه باشد.

 

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: ما همیشه سطح فلاکت شهرستان را بیان می کنیم ولی بحث نخبگان علمی و ورزشی و مذهبی را بیان نمی کنیم،  نمی شود به نام شهرستان و به کام دیگران باشد، جزء شهرستانهای صنعتی هستیم ولی چیزی عاید هرسین نمی شود این را باید چه کسی داد بزند.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: درخواستی که داریم این است که اگر مسئولین نتوانستند در جلسه بعد بیایند نماینده ای که می فرستند تام الاختیار باشد.

 

 

در ابتدای این جلسه عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین اظهار داشت: آسیب های اجتماعی به مرور زمان ایجاد می شود ولی متاسفانه وقتی در صدد رفع آن بر می آییم متوجه می شویم که آسیب های جدی ایجاد شده است که برای رفع آنها اقدامات زیربنایی در حوزه فرهنگ نیاز است. در پدید آمدن یکایک این آسیب ها هم خانواده و هم جامعه سهیم هستند و نیاز است که این موضوع را بررسی کنیم.

 

 

 

وی افزود: متاسفانه کارهایی که باید در طول سالیان دراز انجام می شد رها شده  و امروز به صورت تل انباری از مشکلات در آمده است. البته در کنار این موضوع مردم هم انتظار دارد که این مشکلات به زودی حل شود.

 

 

 

در ادامه سرهنگ کرمی فرمانده سپاه ناحیه اظهار داشت: برای ریشه یابی آسیب های اجتماعی در شهرستان هرسین  کارهای زیادی انجام شده به خصوص در محلات کمتر برخورداری مانند محله مهدیه ولی این کارها کافی نیست وجدیت بیشتری می طلبد.

 

 

 

وی افزود: نیاز است که آسیب ها را از درون خانواده ها پیگیری کرد. نهادهای حمایتی و مردم اگرمعضلات را پیگیری نکنند زمینه ایجاد آسیب‌های جدی‌تری فراهم می شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ناحیه خاطرنشان کرد: در بحث آسیب های اجتماعی باید اشاره کردکه برخی ادارات و ارگان ها وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند و این باعث به وجود آمدن یک معضل میشود.

 

 

 

کرمی اظهار داشت: در بحث جهاد تبیین خیلی از کارها را فراموش کردیم،  مثلا تابستان را در پیش داریم برای اوقات فراغت دانش آموزان، جوانان و نوجوانان چه کار کرده ایم خیلی از کار ها موازی کاری است.

 

 

 

 وی افزود: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب ما باید به سمت ایجادمحله های اسلامی حرکت کنیم و در این راستا مساجد و ائمه جماعات محور هستند.