پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:24 - 1401/05/08

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ شهر هرسین

مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ شهر هرسین با اعتبار مورد نیاز ۳۱۰ میلیارد ریال و افق جمعیتی ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،راسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ شهر هرسین، با حضور نماینده مردم شریف شهرستان های شرق استان در مجلس شورای اسلامی، ‍معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت آبفا استان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری هرسین، فرمانده سپاه ناحیه و تعدادی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

.

 

 

این پروژه با اعتبار مورد نیاز ۳۱۰ میلیارد ریال و افق جمعیتی ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر، شامل احداث فاز اول پروژه مخزن ۶ هزار مترمکعبی شهر هرسین به متراژ ۳ هزار مترمکعب، حصار کشی، محوطه سازی و دیوارکشی مخزن، احداث ایستگاه پمپاژ و هزار و ۵۵۰ متر لوله گذاری خطوط بین مخازن در این شهر است.

 

 

 

رضا داودی" در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ شهر هرسین با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه سعی خواهد کرد پروژه های آبرسانی این شهر را با سرعت و دقت بالا و کیفیت مناسب به بهره برداری برساند تا مردم در آینده شاهد تنش آبی در این شهر نباشند گفت: پروژه ای که امروز شاهد افتتاح آن هستیم فاز اول مخزن ۶ هزار مترمکعبی شهر هرسین به حجم ۳ هزار متر مکعب است که تامین کننده آب مناطق مرتفع شهر می باشد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که تا اواسط زمستان این پروژه به اتمام برسد.

 

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: یک خط انتقال هزار و ۵۵۰ متری و ایستگاه پمپاژ نیز در دست اقدام قرار گرفته است که سعی خواهیم کرد تا اواسط شهریور ماه این دو پروژه را نیز به بهره برداری برسانیم و این خط را به صورت اضطراری به شبکه متصل کنیم تا مشکل تنش آبی مناطق مرتفع شهر هرسین تا تکمیل فاز اول مخزن ۶هزار مترمکعبی با حجم ۳هزار متر مکعب، بر طرف شود.

 

 

 داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از حفر چاه قیسوند به منظور آبرسانی به شهر هرسین خبر داد و خاطر نشان ساخت: چنانچه این چاه از آب خوبی برخوردار باشد حلقه های دیگری در همان منطقه حفر خواهد شد تا خارج از بحث سراب این چاه ها را نیز به عنوان گزینه مناسب تامین آب شهر وارد طرح آبرسانی شهر هرسین کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه منبع تامین آب این شهر کارستی است و با هر نوسانی خصوصاً بارندگی دچار مشکل می شود، گفت: در سال ۹۵ پیگیری احداث تصفیه خانه اضطراری آب این شهر انجام و در سال ۹۶ این تصفیه خانه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ظرف کمتر از ۶ ماه به بهره برداری رسید.

 

 

داودی به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب این شهر با ظرفیت تصفیه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز جوابگوی تصفیه فاضلاب شهر هرسین تا افق طرح، یعنی سال ۱۴۲۵ خواهد بود، همچنین از پساب این تصفیه خانه برای بخش صنعت که متقاضی آن نیز وجود دارد استفاده خواهد شد.

 

 

وی از کامل نبودن شبکه فاضلاب این شهر خبر داد و اظهار کرد: سعی خواهیم کرد با اعتباراتی که به شرکت آبفا تخصیص داده می شود در کوتاه ترین زمان و طی دو الی سه سال آینده شبکه فاضلاب شهر را نیز به اتمام برسانیم.