پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:18 - 1401/05/30

ضبط و امحا۵۳کیلو گوشت کشتار غیر مجاز در هرسین/ استمرار بازرسی ها تا ساماندهی نهایی

رئیس دامپزشکی شهرستان هرسین گفت: در بازرسی های صورت گرفته ۴ قصابی غیر مجاز پلمپ و ۵۳ کیلو گوشت کشتار غیرمجاز کشف و در محل کشتارگاه بیستون امحا گردید.

دکتر وحید دامود رئیس دامپزشکی شهرستان هرسین  در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: در راستای مصوبات ستاد مبارزه با کشتار غیرمجاز دام و طیور در هرسین که با حضور ادارات فرمانداری ، نماینده دادستانی،  نیروی انتظامی، دامپزشکی،  شهرداری،  صمت، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه قصابان برگزار شد  از ۸ قصابی سطح شهر هرسین بازدید صورت گرفت.

 

 

وی افزود: در بازرسی های صورت گرفته ۴ قصابی غیر مجاز پلمپ و ۵۳ کیلو گوشت کشتار غیرمجاز کشف و در محل کشتارگاه بیستون امحا گردید.

 

 

رئیس دامپزشکی شهرستان با اشاره به احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری‌های مشترک بین انسان ودام به شهروندان گرامی هرسین تاکیدکرد بخاطر سلامت خود وخانواده ، گوشت ممهور به مهر دامپزشکی و تحت نظارت بهداشتی ‌و شرعی را خریداری نمایند واز خرید گوشت کشتارشده غیرمجاز و غیر بهداشتی جدا خودداری کنند. .

 

 

دامود با بیان اينکه اين طرح از امروز شروع شده و تا ساماندهی نهایی ادامه دارد اظهار داشت: از آنجایی که قبلاً ابلاغیه هایی به قصابی های مذکور اطلاع رسانی شده است و در جریان این طرح قرار گرفته اند،  لذا قصابی ها موظف به عرضه گوشت مورد تایید از لحاظ بهداشتی و ذبح شرعی می باشند و با قصابی های متخلف و عرضه کننده گوشت ناسالم برخورد قاطع قضایی صورت می گیرد،