پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:58 - 1401/06/04

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان هرسین/ حضور در جمع اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه

ساعاتی قبل وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به درخواست و پیگیری نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور جهت بررسی مشکلات شهرستان به هرسین سفر کرد..

به گزارش دیوانگاه ،ساعاتی قبل دکتر محمد مهدی اسمائیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به درخواست و پیگیری دکتر رضایی نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور جهت بررسی مشکلات شهرستان به هرسین سفر کرد و با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این شهرستان دیدار کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در این مراسم ضمن عرض خوشامد گویی و تشکراز پیگیری نماینده شهرستان در رفع مشکلات شهرستان اظهار داشت: انشاالله سفر جناب وزیر در هرسین منشا خیر و برکت باشد.

 

وی با بیان اینکه انصافا تلاش های نماینده شهرستان در پیگیری مشکلات قابل تقدیر است افزود: یکی از مطالبات اصحاب رسانه این است که وزیر محترم توجه ویژه ای به وضعیت اصحاب رسانه و بکارگیری و اشتغال آنها داشته باشید. 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: شهرستان هرسین دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری و مذهبی فراوانی است و نیاز است که در حمایت از نخبگان شهرستان توجه ویژه ای به بشود.

 

در ادامه عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین طی سخنانی به بیان مشکلات شهرستان در حوزه زیر ساختی و فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری بیستون ، مجتمع فرهنگی و هنری هرسین .بازسازی سینمای هرسین بعنوان تنها سینمای تحت تملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در اداره ارشاد هرسین .تاسیس اتاق/باشگاه خبرنگاران شهرستان برای انسجام هر چه بیشتر خبرنگاران و اشاعه فرهنگ ملی و بومی . تامین مکان، تجهیزات و اعتبار مورد نیاز کانون ها (کانوهای ادبی، نویسندگان، شعرا، نقاشان و هنرمندان) .تامین اعتبار برای حمایت از تحقیق و پژوهشگران مرتبط با فرهنگ و هنر با توجه به حضور فرهیختگان ملی و نویسندگان مستعد این حوزه در شهرستان هرسین .حمایت از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های بومی بر اساس استعداد هنرمندان مانند جشنواره تئاتر بومی ومحلی که در سال ۱۳۹۸ اولین دوره کشوری آن در هرسین برگزار شد از جمله موضوعاتی است که نیاز به پیگیری و تخصیص اعتبار لازم دارد.

 

در ادامه دکتر رضایی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: شهرستان هرسین محرومیت بالایی دارد هنرمندان زیادی دارد و معروف به دارالمومنین است و نیاز هست که اعتبارات و بودجه کار فرهنگی و نیروی لازم فراهم شود.

 

 

وی افزود: مردم منتظر دستاورد این سفر هستند و ما هم پیگر رفع مشکلات هستیم.

 

 

گفتنی است در این سفر دو ساعته هنرمندان و نمایندگانی از سه شهرستان به بیان مطالبات و نظرات خود در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی پرداختند