پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:30 - 1401/06/11
حجت الاسلام رضایی:

اربعین سیدالشهدا نماد درهم تنیدگی دین با سیاست است/ تشکر از اقدام قاطع دادستان هرسین در برخورد با فروشندگان مواد مخدر

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بزرگترین دستاورد برای یک ملت که امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان آورد این بود که به ما ما میتوانیم را آموخت، امروز اروپا دارد هیزم جمع میکند برای زمستان و دست به دامان ایران شده است که سوخت به ما بدهید.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته  اظهار داشت:  یکی از آسیب هایی که امروزه کشور های به ظاهر مسلمان گرفتار آن شدند بحث سکولار شدن و جدایی دین از سیاست است اربعین سیدالشهدا نماد درهم تنیدگی دین با سیاست است و این دو با هم عجین شده اند.

 

 

وی با اشاره به اشتراکات عصر ظهور و اربعین سید و سالار شهیدان افزود:  از جمله اشتراکات این دو تولی و تبری،  داشتن مواسات و همدلی،  ایثار و از خودگذشتگی مبارزه با ظلم و فساد و اظهار برائت از حاکمان ظالم ، صلح و آرامش و تحقق حکومت جهانی است.

 

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: اگر کسی نتواند در اربعین حسینی شرکت کند هرگونه کمکی که می تواند به موقع های حسینی و خادمان حسین انجام دهد که از این قافله جا نماند.

 

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شایعه پراکنی و شبهه افکنی در فضای مجازی درخصوص پیشرفتهای ظاهری و اقتصادی برخی از کشورهای عرب منطقه اظهار داشت:  در پاسخ به این شایعات و شبهات باید گفت که آیا پیشرفت به معنای آسمان خراش درست کردن و ماشین گران قیمت سوار شدن است یا اینکه تولید درآمد پایدار برای کشور ایجاد شود.

 

 

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه که ظاهراً پیشرفته هستند جزء ۱۰ کشور تنبل دنیا هستند و تولید کننده نیستند بلکه فقط مصرف کننده اند همان بلایی که قبل از انقلاب سر ما آمده بود، بدترین ضربه یک ملت این است که اعتماد به نفس را از آنها بگیرند.

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد برای یک ملت که امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان آورد این بود که به ما ما میتوانیم را آموخت، امروز اروپا دارد هیزم جمع میکند برای زمستان و دست به دامان ایران شده است که سوخت به ما بدهید.

 

 

حجت الاسلام رصایی با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای اظهار داشت:  دولت که دولت انقلابی باشد کشور را معطل مذاکره نمی کند ظرفیت داخلی و باور کشور را سرلوحه کار می کنند، متاسفانه در گذشته با برخی از مسئولان که اظهار ناتوانی می کردند کشور به چالش کشیده شد.

 

 

وی افزود: ما باید قدردان این نظام باشیم و امنیت ما در همه زمینه ها مرهون انقلاب اسلامی و تدابیر ولی فقیه است، در عراق خواستند دامن بزنند به تعصبات قومی و قبیله ای اما کور خوانده اند امروز همه فرقه ها از عرب و عجم و شیعه و سنی کنار همدیگر با حب الحسین یجمعنا اربعین حسینی را با شکوه هرچه تمام تر از سالهای قبل برگزار می کنند.

 

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به اقدام قاطع داستان شهرستان در برخورد با فروشندگان مواد مخدر و پلمپ منازل فروشندگان مواد مخدر در برخی از محلات شهرستان تصریح کرد:  ضمن تقدیر و تشکر از پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و دادستان محترم انتظار مردم ما این است که این کار با قدرت بیشتری دنبال شود و با سوداگران مرگ مماشاتی صورت نگیرد.