پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:20 - 1401/06/26
رئیس شبکه بهداشت شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

انجام ۸۰ درصد مصوبات سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به هرسین/ قرارداد بیمه نیروهای مسلح با متخصصین رادیولوژی و سونوگرافی در شهرستان برقرار شده است

رئیس شبکه بهداشت شهرستان هرسین گفت: از جمله مطالبات مردم بحث قراردادهای بیمه با مراکز رادیولوژی و سونوگرافی خصوصی بود که با توجه به پیگیری های صورت گرفته این مشکل مرتفع شده و در حال حاضر قرارداد نیروهای مسلح با متخصصین رادیولوژی و سونوگرافی در شهرستان برقرار شده است.

دکتر ایوب فرجی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین  در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار  دیوانگاه در خصوص انجام مصوبات سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به شهرستان هرسین اظهار داشت بخش بهداشت و درمان ما با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با پیگیری های دکتر رضایی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مهندس کنجوریان فرماندار شهرستان  در سفر دکتر محمدی رئیس علوم پزشکی استان کرمانشاه به شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

وی افزود: در این سفر موضوعاتی مطرح و به تصویب رسید که از آن جمله می‌توان به بحث مشکل سرمایشی و گرمایشی بیمارستان اشاره کرد که با تخصیص و تامین اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی این مشکلات در حال رفع می باشد و ظرف یک هفته آینده تکمیل می شود.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاطرنشان کرد: در بحث روشنایی بیمارستان هم حدود ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که با تامین اعتبار صورت گرفته این مشکل به طور کامل برطرف شد.

 

 

دکتر فرجی با اشاره به مصوبه تامین متخصص بیهوشی در بیمارستان شهدای هرسین اظهار داشت: البته متخصص بیهوشی به صورت محدود و در طول ماه در بیمارستان فعالیت داشت ولی در سفر رئیس علوم پزشکی استان با توجه به اینکه از این لحاظ در سطح استان و حتی کشور مشکلاتی وجود دارد با این وجود پیگیری های صورت گرفت و قرار بر این شد که یک متخصص بیهوشی به صورت ۲۴ ساعته و دو روز در هفته در بیمارستان مستقر شود

 

 

وی افزود: در خصوص مصوبه تامین تجهیزات بیمارستانی،  کلیه تجهیزات آزمایشگاه بیمارستان تامین شد و در مورد یک دستگاه دی سی شوک و سل کانتر هم تامین اعتبار شد.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به موضوع کمبود دارو در بیمارستان هرسین تصریح کرد: کمبودهای دارویی اعلام شده و در ادامه نسبت به تامین آنها اقداماتی صورت گرفت که این مشکل هم برطرف شد. 

 

 

فرجی اظهار داشت:  در خصوص تاخیر در ثبت نسخه ها به صورت الکترونیک مشکلاتی وجود دارد که با توجه به اتصال فیبر نوری در آینده نزدیک این مشکل هم مرتفع می شود.

 

 

وی افزود: در خصوص تهیه دستگاه opg عکس برداری دندان آخرین مصوبات و پیگیری ها صورت گرفته که در آینده نزدیک دستگاه خریداری و در بیمارستان نصب خواهد شد.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان در خصوص احداث مرکز جدید بهداشتی درمانی بیستون خاطرنشان کرد: در گذشته زمینی جهت ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بود و کار فنداسیون آن انجام شده ولی در ادامه استانداری به بهانه قرار گرفتن پروژه در مسیر سیلاب مانع اجرای کار شد.

 

 

فرجی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۰ درصد مصوبات انجام شده است اظهار داشت در حال حاضر یک دستگاه اکو دو دستگاه دی سی شوک و یک دستگاه سل کانتر باقی مانده که به دلیل این که این دستگاه ها از طریق وزارتخانه خریداری می شود و زمانبر است انتظار می رود در آینده نزدیک این وسایل نیز خریداری شود و در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

 

 

وی افزود: از جمله مطالبات مردم بحث قراردادهای بیمه با مراکز رادیولوژی و سونوگرافی خصوصی بود که با توجه به پیگیری های صورت گرفته این مشکل مرتفع شده و در حال حاضر قرارداد نیروهای مسلح با متخصصین رادیولوژی و سونوگرافی در شهرستان برقرار شده است.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاطرنشان کرد: بحث انضباط مالی بیمارستان یکی دیگر از مشکلاتی بود مورد پیگیری قرار گرفت که متاسفانه بیمارستان با کسورات و درآمدهای پایین مواجه بود و این موضوع برای خود کارکنان مشکل ایجاد می کرد که این مشکل با تزریق نیرو و امکانات و ارائه آموزش و البته نظارت ها برطرف شده است. 

 

 

فرجی در ادامه در خصوص مشکلات درمانگاه بخش بیستون اظهار داشت:  پیگیری های صورت گرفته‌است و این مرکز در حال حاضر با دو پزشک و یک ماما ، دو پرستار و نیروهای بهداشت محیط مدیریت می شود که البته در بحث تجهیزات درمانی و اداری ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و در آینده هم آزمایشگاه این مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت.

 

 

وی افزود: در بحث خدمات دندانپزشکی سه دستگاه یونیت دندانپزشکی خریداری و در بیستون و هرسین مستقر شد البته در آینده در نظر داریم  به صورت متمرکز در درمانگاه شماره ۲ فعالیت های دندانپزشکی  انجام شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت پزشکان مجرب در شهرستان مردم از خدمات تخصصی تری بهره مند شوند..