پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه22:27 - 1401/07/15
امام جمعه هرسین :

اقتدار پلیس خط قرمز است/ امام(ره) به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی کند

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اقتدار پلیس خط قرمز است و قوه قهریه دست پلیس است، اما متولی کار فرهنگی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و ارگان های فرهنگی هستند.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان عجل الله و گرامی داشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت:  هرچه از زمان غیبت می گذرد ما شاهد فتنه های پیچیده ای هستیم که حتی در برخی از آنها خواص هم درگیر فتنه های آخرالزمانی شدند.

 

وی افزود: انتظار به معنای حرکت و اقدام و عدم سکون است نه اینکه بنشینیم، ما باید زمینه ساز ظهور آنحضرت باشیم، 

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های منتظران در عصر غیبت  دارا بودن باور فکری و ایمانی قوی، معرفت داشتن و باور داشتن به حضور بدون ظهور، رعایت ادب و خود را در محضر امام احساس کردن، بصیرت داشتن و سبک زندگی اسلامی است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگان نیروهای فراجا اظهار داشت:  نوع حضور ایشان و سان دیدن از نیروهای مستقر در میدان ودر ادامه یک ساعت ایستاده سخنرانی کردن در واقع یک تودهنی بود به شایعه سازان ، این نشان دهنده تیزهوشی و درایت حکیمانه مقام معظم رهبری است.

 

 

وی افزود: معظم له فرمودند: در این وقایع اخیر دعوا بر سر حجاب نبود، متاسفانه عده ای از افراد در سخنرانی های خود بحث حجاب را مطرح کردند در صورتی که موضوع این نبود از طرفی عده ای از خود فروختگان داخلی آدرس دادند و در گفتگویی که با رسانه مزدور بی بی سی داشتند گفتند که اگر رژیم از حجاب هم کوتاه بیاید معترضین عقب نشینی نمی کنند.

 

 

خطبب جمعه هرسین تصریح کرد: کوتاهی ها و ندانم کاریهای مسئولین گذشته در مباحث فرهنگی امروز زمینه ساز این مشکلات شد، اقتدار پلیس خط قرمز است و قوه قهریه دست پلیس است اما متولی کار فرهنگی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و ارگان های فرهنگی هستند،  به خانواده هایی هم که دختران آنها در ملاً عام روسری از سر بر می دارند و آتش می زنند باید گفت که این نتیجه بی توجهی شما در بحث تربیت دینی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام رصایی اظهار داشت: وقتی یک معلم به تدریس کتاب سواد رسانه یا اعتقادی ندارد و یا سواد لازم را برای آموزش ندارند و متولی آموزش فرزندان ما میشوند وضعیت همین ‌میشود،چرا کسانی که داعیه دلسوزی نظام را دارند کاری نمی کنند اینجا باید همه پای کار باشند.

 

وی افزود: کسانی که احساساتی شدند و وارد این جریانات شدند فرزندان این ملت هستند و آغوش نظام برای آنها باز است و کسانی که عامدانه با دشمن همراهی کردند با اینها کوچکترین مماشاتی صورت نگیرد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای هم در ابتدای کار موضعگیریهای عجولانه ای داشتند و با دشمن وجه مشترک پیدا کردند، موقعی که دشمن به ما حمله می کند نباید دوستان را نقد کرد، این نشان داد که شما بصیرت لازم را ندارید 

 

حجت الاسلام رصایی اظهار داشت: عده ای از کسانی که با نام این نظام چهره شدند اما به دشمن آدرس دادند، نباید جوانان ما فریب اینها را بخورند، اگر دشمن واقعاً دلسوز جوانان ما بود به کودکان بیماران پروانه ای دارو می داد.

 

وی افزود: اگر حقوق مدنی به آشوب کشیدن و آتش زدن اموال عمومی و چادر از سر زن مسلمان کشیدن است پس خفه کردن یک سیاه پوست در ملاعام توسط پلیس آمریکا چه تعریفی دارد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: تعجب میکنیم از برخی از خواص که اینها هم در عمل کشف حجاب کردند با رفتار خودشان و نشان دادند که التزام لازم را نظام ندارند، 

 

حجت الاسلام رصایی اظهار داشت: ما از همه ادارات و ارگان های فرهنگی، تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد تعطیل شده که یکی از متولیان ساماندهی امور فرهنگی و فضای مجازی است که کمک کنند و در این فتنه ها پای کار بیایند، دشمن دارد تمام ارزشهای ما را زیر سوال میبرد.

 

وی افزود: دشمن در تحریم اقتصادی به زانو درآمد، حرف ما این است که چرا عده ای در داخل باید دشمن را امیدوار کنند، در نهم دی فتنه را پلیس جمع نکرد بلکه حضور مردم بود که فتنه را جمع کرد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: دشمن دید که یک دولت انقلابی روی کار آمده که باج نمی دهد، اربعین را دید، توان نظامی ما را دید، شکست تحریم های اقتصادی را دید به این دلیل است که دشمن عصبانی است زمانی که هیچ تجربه ای نداشتیم امام(ره) به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی کند.

 

حجت‌ الاسلام رصایی اظهار داشت: دست تمام نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی را می بوسیم که سینه ستبر کردند در برابر دشمن، خصوصاً عزیزان ما در سپاه عزیز که با هدف قرار دادن مقر تروریست ها درس عبرتی دادند به آنها و کشورهایی که قصد توطئه علیه نظام را داشته باشند، این اقدام به موقع سپاه در واقع باعث امیدواری نظام و دلگرمی مردم شد.

 

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه افزود:  رئیس جمهور مفلوک اوکراین به سمت امریکا و اروپا دست دراز کرد که عضوناتو شود،اما نه اینکه کمک نکرد بلکه قسمتی از خاک کشورش را هم روسیه تصرف کرد، و عملاً تنها شد، این احمق های غرب گدای داخلی باید بدانند که نتیجه وابستگی به غرب همین است.