پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:00 - 1401/07/16

ائتلاف آموزش سواد رسانه در هرسین آغاز به کار کرد

با حضور امام جمعه هرسین ، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی دیگر از مسئولین ائتلاف آموزش سواد رسانه در هرسین آغاز به کار کرد.

به گزارش دیوانگاه ، با حضور امام جمعه هرسین ، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی دیگر از مسئولین ائتلاف آموزش سواد رسانه در هرسین آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام  جمعه هرسبن روز گذشته در جلسه آغاز بکار ائتلاف آموزش سوادرسانه در شهرستان هرسین با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور اظهار داشت:علی رغم اینکه ارگان ها و متولیان فرهنگی مدعی انجام اقدامات و برنامه ها هستند ولی به نظر می رسد آنگونه که باید نتوانسته ایم جوابگوی جامعه باشیم که امروز دشمن به خود جرات جولان دادن داده است.

 

وی افزود انتظار ما این است جلسات را بدون نتیجه و خروجی کار رها نکنیم یک پای قضیه باید اداره ارشاد و متولیان فرهنگی و رسانه ها باشند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: انتظار داریم بحث روشنگری و تبیین با جدیت پیگیری شود همچنانکه که حضرت آقا عنوان می کنند که جهاد تببین صورت بگیرد و از واژه هایی همچون قرارگاه فرهنگی و جهاد فرهنگی استفاده می کنند و باید شبانه روز در این موضوع ورود کنیم.

 

سعید کریمی مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت بحث سواد رسانه اظهار داشت:  ما در نظر داریم که در ابتدای کار به اصول اولیه بپردازیم و همچنانکه ارزش کار تربیتی در دوران دانش آموزی به مراتب از دوران دانشجویی بیشتر است و هر چه قدر این سن پایین تر می آبد این کار اثرگذارتر میشود.

 

وی افزود: ما باید این کار را در آموزش و پرورش به صورت حضوری و غیرحضوری شروع بکنیم با آموزش هایی که توسط فضای مجازی در سپاه انجام میشود و در واقع استارت این کار تفاهمنامه ای بین دولت و سپاه است که آموزش سواد رسانه ای را آغاز کنیم.

 

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) تصریح کرد: مرکز فضای مجازی سپاه استان این توانایی را دارد که کلاس های آنلاین را در سطوح مختلف آموزش استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی و تولید محتوا می باشد که بخشی از کلاس ها به صورت حضوری و بخشی از کلاس ها به صورت غیر حضوری است که در بحث غیر حضوری سامانه ای طراحی میشود و مطالب مورد نیاز در این سامانه بارگزاری میشود که مورد استفاده جامعه هدف قرار گیرد.

 

کریمی در ادامه اظهار داشت: در این ائتلاف شاید تلاش ما به اندازه توان دشمن نباشد ولی از آنجاییکه در حال حاضر سپاه تنها نهادی است که در بحث فضای مجازی کار کنشگری فعال و آفندی می کند قطعا اینکار بدون حمایت دستگاه های فرهنگی اثر گذار نیست و انتظار داریم که با راه اندازی این ائتلاف این مسیر هموار شود.