پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه18:23 - 1401/07/27
مراسم بزرگداشت روز شهرستان در هرسین برگزار شد/

حجت الاسلام حجتی: هرسین از دیرباز به شهر حجاب، دیانت و مهمان نوازی معروف بوده است

امام جمعه موقت کرمانشاه در مراسم بزرگداشت روز شهرستان در هرسین گفت: هرسین از دیرباز به شهر حجاب، دیانت و مهمان نوازی معروف بوده است و باید سعی کنیم این محاسن را به نسل بعد و جوانان انتقال دهیم و هرسینی که دارالمومنین بوده همچنان دارالمومنین باقی بماند.

به گزارش دیوانگاه ، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حجتی امام جمعه موقت شهرستان کرمانشاه در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این برنامه طی سخنانی اظهار داشت:  برگزاری این برنامه بسیار ارزشمند است و شهرستان هرسین بعنوان گوهری درخشان و بخاطر داشتن این سه عالم بزرگ در سطح منطقه و کشور می درخشد.

 

 

وی افزود: هرسین از دیرباز  به شهر حجاب، دیانت و مهمان نوازی معروف بوده است و باید سعی کنیم این محاسن را به نسل بعد و جوانان انتقال دهیم و هرسینی که دارالمومنین بوده همچنان دارالمومنین باقی بماند.

 

 

امام جمعه موقت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در روایت داریم که خیلی از افراد بعد از فوت شان نامشان بر سر زبان‌ها می‌افتند و علمای ما هم همینطور هستند بعد از مرگشان خاطرات و تلاش ها و خدمات آنها بیان می شود.

 

 

در ادامه حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین اظهار داشت:  بر پیشانی و شناسنامه این شهر کلمه دارالمومنین هک شده است و این به واسطه نفس گرم و روحانی این سه عالم بزرگ است.

 

وی افزود: از خداوند بزرگ سپاسگذاریم به خاطر داشتن مردمی ولایتمدار و با بصیرت در این شهرستان که در تمامی فتنه ها علیرغم اینکه ناهنجاری هایی در برخی نقاط کشور به وجود آمد اما در شهرستان هرسین شاهد آرامش در شهر بودیم.

 

 

در ابتدای این مراسم عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در مراسم اظهار داشت: این مراسم در راستای تکریم و گرامیداشت یاد سه عالم برجسته شهرستان برگزار شده است و جا دارد از برگزار کنندگان این برنامه تقدیر و تشکر کنیم.

 

وی افزود: هرسین مهد علمای بزرگی همچون  آیت الله سید محمد نجفی(ره)، آیت الله محمد حسین حجتی(ره) و آیت الله شیخ فرج الله کاظمی(ره)  بوده است که در حوزه های دین و فرهنگ خدمات ارزنده ای به منطقه داشته اند.

 

 

پایان بخش برنامه ها تجلیل از خانواده این سه عالم جلیل القدر شهرستان و بازدید از غرفه های مستقر در محل این مراسم بود.