پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه17:13 - 1401/07/29
حجت الاسلام رضایی:

در جنگ روایت ها دشمن واقعیت ها را وارونه جلوه می دهد/ مشکل دشمن با ما بر سر حجاب نیست بلکه دشمن از ایران قوی میترسد

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در جنگ روایت ها ما شاهد هستیم که کشور ما را دچار چالش و مشکل می کنند و مفاهیم ارزشمندی را که قابل قبول همه است مانند آزادی و جوانان و زنان عَلم می کنند و پروبال می دهند آنچنان که به روایت و فرهنگ خود آنهاست.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار داشت نگاه ما به ورزش فقط بُعد جسمانی آن نیست بلکه کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت فرهنگ هم در این راستا اهمیت دارد.

 

وی افزود: تمام اعضا و جوارح ما امانت های الهی هستند که می‌توانند زمینه سعادت و شقاوت به کمال و یا رذالت انسان را مهیا کنند و مهم این است که انسان از این اعضا و جوارح چطور استفاده کند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: یکی از گناهان زبانی به فرموده پیامبر اسلام (ص) خداوند به واسطه آن بهشت را بر انسان حرام کرده است گناه فحاشی است که در اتفاقات اخیر این موضوع زیاد مشاهده می شد و از طرفی چگونه نیروی انتظامی از خود سعه صدر نشان می داد طبق فرموده امام جعفر صادق علیه السلام فحاشی باعث برداشتن برکت از عمر و روزی انسان می شود.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و وقایعی که در طول انقلاب و بعد از آن رخ داده خاطرنشان کرد، جنگ تجربه‌ای برای ما شد و ما در طول جنگ با رشادت شیرمردان و شیر زنان این سرزمین یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و امروز به این اقتدار رسیدیم.

 

وی افزود: پس از جنگ بحث تحریم ها پیش آمد و در همه عرصه ها تحریم شدیم و امروز به اذعان خود دشمن موضوع تحریم هم شکست خورده است به طوری که عضویت ایران در سازمان شانگهای و همچنین فروش پهپاد های ایرانی نمونه هایی از آن است که باعث عقده و کینه و عصبانیت دشمن شده است.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: امروز در یک جنگ ترکیبی به سر می بریم که همه جانبه است و در جنگ روایت ها ما شاهد هستیم که کشور ما را دچار چالش و مشکل می کنند و مفاهیم ارزشمندی را که قابل قبول همه است مانند آزادی و جوانان و زنان عَلم می کنند و پروبال می دهند آنچنان که به روایت و فرهنگ خود آنهاست.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: ما در حوادث اخیر مشاهده کردیم با عنوان دفاع از حقوق زنان فوت یک زن جوان را به عنوان قتل جلوه دادند و نیروی انتظامی را که مظهر امنیت و حفظ ناموس کشور است به عنوان مظهر تعدی به حقوق شهروندی معرفی کردند متاسفانه در کشور و در کنار برخی کوتاهی های مسئولین ضعف در روایت ها و آنگونه که روایت ماست منتشر نمی شود و این یکی از جنبه های مظلومیت جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: بر همه بزرگان ضروری و لازم است به خصوص معلمان عزیز،  دانشگاه ها و حوزه های علمیه این موضوعات را تبیین کنند ، داشته های ما را دارند وارونه جلوه می دهند و اسلام هراسی خود تحقیری ایران هراسی راه می‌اندازند،  در جنگ روایت ها پیشرفت کشور را عقب ماندگی ، حاج قاسم که مظهر مبارزه با تروریسم را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند و پلیس که مظهر امنیت و اقتدار است را به عنوان تعدی به حقوق شهروندان معرفی می کند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: بیشترین رأفت در میان کشورها مربوط به جمهوری اسلامی است ولی این موضوع نادیده گرفته می شود ، در بحرانی ترین منطقه دنیا امن ترین کشور هستیم دشمن از این موضوعات عصبانی است،  مشکل دشمن با ما بر سر حجاب نیست بلکه دشمن از ایران قوی میترسد.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دکتررضایی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تشکر از فعالیت های انجام شده اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های نماینده محترم برخی از مشکلات بیمارستان شهدای هرسین مرتفع شد ، در بحث آب شرب هم پیگیری های انجام شده  و با پیگیریهای نماینده محترم وزیر نیروبه شهرستان هرسین سفر کرد،  که نیاز است پیگیری های در خصوص مصوبات ساماندهی آب شرب و آب کشاورزی به عنوان دغدغه مردم شهرستان انجام شود.

 

وی افزود: از دیگر موضوعات  درمانگاه تامین اجتماعی است که نیاز به تسریع در راه اندازی دارد و موضوع دیگر بحث بازگشایی مدارس است که با توجه به آغاز سال تحصیلی با مشکلات تجهیز مدارس و مشکلات مالی مردم مواجه هستیم متاسفانه در برخی از روستاها هنوز در کانکس تدریس می کنند که این موضوع نیاز به پیگیری دارد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث کمبود متخصص بیهوشی است که علیرغم اینکه از وعده های مهم وزیر محترم بهداشت در سفر به شهرستان بود هنوز محقق نشده است،  اگر بیمارستان بدون متخصص بیهوشی و اتاق عمل باشد عملاً فعالیتی ندارد