پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:21 - 1401/08/01
عبادالله کنجوریان:

از توان شهرستان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده خواهیم کرد

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان هرسین استان کرمانشاه با هدف تشریح فعالیت های ستاد اقامه نماز و شیوه اجرا در سطح شهرستان برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان هرسین با حضور حجت الاسلام علی مولوی مدیر و کارشناس ستاد استان ، امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای اقامه نماز و شورای اداری در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

 

 

-در این جلسه علی مولوی مدیر ستاد استان با استناد به آیه ۱۴ سوره طه در خصوص اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز و پرستش خدای یکتا و ذکر و یاد خالق هستی، برکات انجام این واجب و نیز راه های تبلیغ و گسترش و تعمیق نماز مطالبی را به سمع و نظر حاضرین رساند.

 

 

-مدیر ستاد استان با بیان و تشریح آیین نامه تشکیل شورای اقامه نماز در سطح استان و شهرستان، بر تشکیل مستمر  این جلسات بصورت فصلی، با استفاده از توان شهرستان تاکید کرد.

 

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه هرسین به بیان اقدامات انجام شده و تلاش صورت گرفته در باب تعمیق فرهنگ نماز پرداخته و با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) ، توجه جدی به انجام این واجب در وقت فضیلت را یاد آور و مطالبی را در رابطه با اهمیت آن عنوان کرد.

 

 

امام جمعه هرسین تلاش همگان را درخصوص اقامه تکلیف الهی نماز در شهرستان و جامعه را مورد تاکید قرار داد .

 

 

-در این جلسه کنجوریان فرماندار شهرستان ضمن بیان اهمیت نماز ازدیدگاه قرآن و حدیث، اظهار داشت: از کلیه امکانات و توان شهرستان در جهت توسعه و ترویج فرهنگ معنوی نماز استفاده کرده و خواهیم کرد، لذا تلاش شده تا  در سطح ادارات و ارگانها با  فراهم نمودن زمینه لازم در خصوص اقامه نماز جماعت در وقت فضیلت آن به نحو شایسته اقدامات لازم صورت پذیرد.