پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:00 - 1401/08/02
نشست مسئولان انجمن های هنری اداره ارشاد اسلامی با امام جمعه هرسین/

حجت الاسلام رضایی: اگراحساس هنرمند در راستای مکتب قرار نگیرد موجب انحراف میشود/ الفتی: مسئول و متولی امور فرهنگی در شهرستان شما انجمن ها هستید

با حضور امام جمعه هرسین و رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان نشستی در راستای بررسی مشکلات انجمن های هنری اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،با حضور حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین و دکتر محسن الفتی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان نشستی در راستای بررسی مشکلات انجمن های هنری اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام رضایی در این ضمن تشکر از حضور مسئولان انجمن های هنری در شهرستان اظهار داشت: اولین درخواست ما از مدیریت جدید این بود که در اولین فرصت جلسه ای با مسئولان انجمن های هنری شهرستان و کسانی که مورد بی مهری قرار گرفته اند برگزار شود که در حد توان بتوانیم خدمتی به جوانان صاحب فکر و فرهنگ بومی و عشایری شهرستان داشته باشیم.

 

وی افزود: البته گله مندی هم از خود هنرمندان داریم که چرا خود شما پیش قدم نشدید، نزدیک به 5ماه است که در شهرستان حضور داریم ولی یک نفر از هنرمندان در خصوص پیگیری مشکلات مراجعه نکرده است.

 

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  هنر از آموزه های دینی جدا نیست و طبیعت از موسیقی عاری نیست،اما این احساس هنرمند اگر در راستای مکتب قرار نگیرد موجب انحراف میشود، یک هنرمند دارای احساسات پاک و اثرگذار است.

 

 

رضایی در ادامه اظهار داشت:  از مدیریت جدید انتظار داریم با توجه به سبقه فرهنگی و معنوی شهرستان حداقل ها در شهرستان راه اندازی شود ما یک گروه سرود و یا یگ گروه تواشیح نداریم ، حافظان قرآنی داریم که در سن کودکی حافظ هستند.

 

 

دکتر محسن الفتی رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین در ادامه این جلسه افزود: از مهمترین دغدغه های بنده و امام جمعه محترم دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بود و امروز خدمت مسئولان انجمن های هنری شهرستان هستیم، هر چند که از برخی از پیشکسوتان هم دعوت کردیم ولی به دلایلی امکان حضور در این جلسه را نداشتند.

 

الفتی در ادامه اظهار داشت : ما در بحث فرهنگ و ارشاد تکلیف خود را انجام می دهیم و نتیجه هم به یاری خدا خوب میشود، موضوع جهاد تبیین یک موضوع همگانی است و سیاسی نیست، انجام یک کار فرهنگی زمانبر ولی حذف آن به راحتی انجام میشود.

 

 

رئیس ااره ارشاد اسلامی هرسین خاطرنشان کرد: مسئول و متولی امور فرهنگی در شهرستان شما انجمن ها هستید و لازم است که کمک کنید که مشکلات موجود را حل کنیم، استعدادهای مردم را باید در محلات پیدا کرد و شناسایی این ظرفیت ها از وظایف ماست.

 

 

الفتی در ادامه اظهار داشت:بحث هنر کارت در ایام شیوع بیماری کرونا برای حمایت مادی از هنرمندان ایجاد شده بود و هزینه هایی هم به حساب این عزیزان واریز شده بود، در سنوات گذشته تاییدیه رئیس اداره ارشاد شهرستان کفایت می کرد ولی با توجه به شرایط موجود اداره کل محدودیت هایی ایجاده کرده که تعریفی از هنرمند در رشته های مختلف را ارائه کرده است و گزارش عملکرد را به صورت ماهانه از ادارات شهرستان پیگیری می کنند.

 

 

وی افزود: آنهایی که حقشان بوده و زمینه را ایجاد کرده اند مشکلی ندارند ولی در خصوص افرادی که عملکردی ندارند ارائه گزارشی نخواهیم داد و افرادی هم که از این حق به دلایلی محروم بوده اند انشاالله با مراجعه به اداره ارشاد از این خدمات بهره مند شوند.

 

 

در ابتدای این جلسه هم مسئولان انجمن های هنری شهرستان از جمله آقایان دکتر محسن جباری مسئول انجمن ادبی، آقای عباس الفتی مسئول انجمن خوشنویسی ، آقای امیر حسین تاریوردی مسئول انجمن موسیقی، آقای نعمت الله اسدی مرام مسئول انجمن تئاتر و آقای نصرت الله رحمتی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ وهنر به ارائه نظرات خود در خصوص مشکلات موجود در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان پرداختند.

 

لزوم تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر و شعر و ادب، عدم توجه مسئولان شهرستان به موضوع فرهنگ، استفاده از ظرفیت تمام انجمن ها و دلجویی از مسئولان آنها، اختصاص بودجه های فرهنگی در راستای کیفیت سازی برنامه ها، توجه ویژه به موضوع رخداد تئاتر خیابانی هرسین، لزوم برگزاری کارگاه های نقد و بررسی کتاب جهت آثار ادبی، حمایت مادی و معنوی از نویسندگان، لزوم توجه به ظرفیت موسیقی در شهرستان وخانه مور به عنوان ادبیات بومی،از جمله مطالب مطرح شده توسط مسئولان انجمن ها در این جلسه بود.