پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه20:23 - 1401/08/03
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی هرسین/ از 143پلاک اراضی کشاورزی در هرسین تنها 5درصد رفع تداخل شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: لازم است وضعیت اراضی کشاورزی در شهرستان مفروش و رفع تداخل شود، این موضوع مشکلات عدیده ای را در هرسین ایجاد کرده است.

دکترسیامک الیاسپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین  در گفتگو با دیوانگاه با اشاره به اجرای طرح کاداستر در هرسین اظهار داشت:  با توجه به اینکه لازم است وضعیت اراضی کشاورزی در شهرستان مفروش و تعیین تکلیف شود و این موضوع مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است متاسفانه از ابتدا تا کنون حدود 5درصد از 143پلاک اراضی کشاورزی در هرسین رفع تداخل شده است.

 

 

وی افزود: جلسات متعددی با فرماندارمحترم، منابع طبیعی استان و شهرستان،جهاد کشاورزی استان و اداره ثبت بصورت مستمر برگزار شده است که کار رفع تداخل انجام شود و اراضی کشاورزی مفروض هرسین به نتیجه برسد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: نکات مبهم با کمک اداره ثبت شهرستان برطرف شده و در حال حاضر مشغول رفع اشکال هندسی اراضی هستیم که در ادامه با ارسال به استان طرح کاداستر و مکانیابی انجام شود و  در نهایت بتوانیم اسناد اراضی کشاورزی را بصورت مفروض صادر کنیم.

 

 

الیاسپور اظهار داشت: حسن این کار این است که کشاورزی که 10قطعه زمین در مکانهای مختلف دارد به دلیل نداشتن سند نتوانسته هیچگونه بهره برداری از این اراضی داشته باشد و سوء استفاده هایی هم افراد سودجو در بحث خرید و فروش اراضی بدون اطلاع مالک انجام داده اند که با این کار این مشکل مرتفع میشود و اختلافات وراث و نزاع های خانوادگی هم کاهش پیدا می کند.