پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:07 - 1401/08/06
حجت الاسلام والمسلمین رضایی:

شرایط امروز کشور مصداق جنگ احزاب است/ هر کسی که در این زمان باعث تفرقه شود در سپاه دشمن قرار دارد

امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هر کسی که در این زمان بخواهد بحث شیعه با سنی و اصولگرا و اصلاح طلب مطرح بکند و باعث تفرقه شود این فرد خودی نیست و در سپاه دشمن قرار دارد.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در خصوص اهمیت نعمت امنیت و سلامت برای انسان اظهار داشت:  امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در روایتی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمو.دند: دو نعمت است که شکر آن توسط انسان به جا آورده نمی شود یکی نعمت امنیت و دیگری نعمت سلامت و تندرستی است،  از ابتدای پیدایش خلقت،  بشر نتوانسته است به طور قاطع حق این دو نعمت را ادا کند.

 

 

وی افزود: امنیت آنقدر مهم است که سفره معیشت مردم را تحت الشعاع قرار می دهد و سلامت آنقدر مهم است که اگر به خطر بیفتد انسان مایل است که هرچه دارد بدهد اما سلامت را مجدد به دست بیاورد.

 

 

امام جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موارد ناامنی فضای مجازی است که وقتی خانواده ها مدیریت نکنند و دانش آموزان و متولیان فرهنگی آن سواد رسانه‌ای لازم را نداشته باشند متعاقب آن در فضای واقعی هم ناامنی ایجاد می شود.

 

 

حجت الإسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع صدر اسلام و جنگ احزاب اظهار داشت:  بزرگترین جبهه دشمنان در آن زمان به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در جنگ احزاب صورت گرفت که تمام عده و عده را جمع کردند که کار پیامبر (ص) و مسلمانان را یکسره بکنند.

 

 

وی افزود: مسلمانان در اینجا دو دسته شدند و به تعبیر قرآن عده‌ای تمام وجودشان را ترس فرا گرفت و دسته دیگر با قلبی مطمئن بر ایمان شان افزوده شد و گفتند این همان و عده ای است که خدا و پیامبر صلی الله به ما داده بود و در مقابل دسته اول می گفتند که پیامبر به ما دروغ گفت که به ما وعده پیروزی داد که این موضوع مصداق همین زمان است،

 

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: امروز همه جبهه استکبار در یک طرف قرار گرفته و در طرف دیگر ایران قوی و مستقل است ما امروز در یک جنگ پیچیده و رسانه ای به سر میبریم و عده ای در این آشوب ها ترس وجودشان را می گیرد که نکند به نظام آسیبی برسد و عده ای هم ایمانشان محکم است.

 

 

حجت الإسلام رضایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز همان کشوری است که بدون هیچ پشتوانه ، توان و حمایتی در مقابل صدام مفلوک و ۴۰ کشور دنیا ایستاد ولی یک وجب از خاک کشور دست دشمن نیفتاد و سوریه که در شرف سقوط بود را نجات داد.

 

 

وی افزود: نیروهای نظامی و امنیتی ما مماشات می کنند و حافظ جان مردم هستند در همین حادثه دلخراش شیراز چه کسانی پای کار بودند نیروهای نظامی و امنیتی بودند، کسانی که قدر این نعمت بزرگ را نمی دانند در قیامت باید پاسخگو باشند.

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در نمایش و سیرک مضحکی که منافقین در برلین را انداختند ۱۶ پرچم در دست آنها بود و اصلاً معلوم نبود دنبال چه چیزی هستند،  آنها در بین خود وحدتی ندارند ولی در این وحدت دارند که جمهوری اسلامی باید تجزیه شود و چیزی به اسم ایران نباید باشد.

 

 

حجت الإسلام رضایی اظهار داشت: عده ای در فضای مجازی با عنوان زن، زندگی و آزادی شعار می دهند سوال این است که منظور شما کدام زن است زنی که خودش را عرضه می‌کند و بی بند و بار است اگر منظور شما همین است هیچ  زن شرافتمندی ولو اینکه به جمهوری اسلامی هم معتقد نباشد این را نمی پذیرد.

 

 

وی ضمن  درخواست از نیروهای قضایی و امنیتی در برخورد با هنجار شکنان افزود:  بیش از چهل روز است که شاهد دلخراش ترین صحنه ها بودیم و نیروی انتظامی ما را با فحاشی مورد هجمه قرار می دهند و بی رحمانه او را به شهادت می رسانند، چادر از سر زن محجبه می کشند،  به مقدسات توهین می کنند، قرآن ، مسجد و حسینیه آتش می زنند نباید مماشات و رآفت اسلامی را با انفعال اشتباه گرفت، اینجا باید قوه قضاییه آن قدرت قهریه خودش را نشان دهد.

 

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: باین مماشات ها این گونه برداشت می‌شود که نیروی نظامی و امنیتی ما منفعل است و توانایی این کار را ندارد در حالی که توانا ترین نیرو ها هستند، دانشگاهی که باید محل تولید علم باشد چرا باید عده ای دانشجو نما و هنجارشکن با فحاشی و چاقوکشی فضای دانشگاه را به آشوب بکشانند با این خواسته که ما سالن غذایی مختلط می خواهیم،  باید با این افراد برخورد شود.

 

 

حجت الاسلام رصایی اظهار داشت: به افرادی هم که فریب خورده اند و به کف خیابان آمدند باید گفت صف خود را با افراد هنجارشکن جدا کنید، خواص جامعه هم باید موضع گیری کنند نسبت به این بی بند و باری ها، چرا عده ای در حرم اهل بیت باید مردم را به گلوله ببندند.

 

 

وی افزود: اگر شما معترضید ما هم اعتراض داریم ولی خطاب ما به نوع اعتراض شماست اعتراضي که همراه با فحاشی و هنجارشکنی باشد به این اعتراض معترضیم،  ولی در مقابل ما هم به معیشت مردم معترضیم به یک مسئول بی کفایت که خوب حرف میزند و بد عمل میکند معترضیم،  ولی اجازه نمی دهیم در کنار مطالبات به حق مردم که نجیبانه صبر انقلابی دارند افرادی از خارج بیایند و برای نوع زندگی ما تصمیم بگیرند.

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در هر فتنه ای مردم جلوتر از مسئولان هستند این مردم شایسته خدمت هستند و به وعده ها باید عمل کرد هیچ ایرانی غیرتمندی حاضر نیست یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد هر کسی که در این زمان بخواهد بحث شیعه با سنی و اصولگرا و اصلاح طلب مطرح بکند و باعث تفرقه شود این فرد خودی نیست و در سپاه دشمن قرار دارد ما همه با هم و در کنار هم یک ایران مستقل و قوی را می خواهیم.