پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:07 - 1401/08/14
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین برگزار شد/

حجت الاسلام رضایی: لزوم ارتقاء قدرت تحلیل و سواد رسانه در بین دانش آموزان

جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، رئیس اداره ارشاد و مسئولین شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، رئیس اداره ارشاد و مسئولین شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام رضایی امام جمعه هرسین در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات مطرح شده اظهار داشت: لازم است با استفاده از ظرفیت های موجود قدرت تحلیل و سواد رسانه در بین جوانان ارتقا پیدا کند.

 

 

وی افزود: وقتی در آموزش و پرورش ما به سواد رسانه اهمیتی داده نمی‌شود و تخصصی درس مورد نظر را تدریس نمی کنند باید دنبال رفع مشکل بود.

 

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: جامعه هدف دشمن جوانان و دانش آموزان هستند و راه نجات این قشر واکسینه کردن و ارتقا سواد رسانه است.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: اگر افراد کاربلد دلسوز و تحلیلگر را بکارگیری کنیم خروجی خوبی خواهیم داشت.

 

 

در ادامه مهندس موسوی فرماندار هرسین: ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳آبان و تشکر از زحمات نیروهای امنیتی نظامی و انتظامی در برقراری نظم مراسم اظهار داشت:  با توجه به شرایط اخیر کشور و جریان سازی های دشمن در تحریک کردن جوانان و نوجوانان رسالتی که رسانه امروز بر عهده دارد مهم است.

 

 

وی افزود: دشمن در این زمينه دارد هزینه می کند  و لازم است که‌ در مقابل ما هم نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کنیم.

 

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتشار اخبار حب و بغض ها را کنار بگذارید انتقاد بکنید ولی انتقاد سازنده باشد و شرایط کشور را در نظر بگیرند.

 

 

در ابتدای آیت جلسه دکتر محسن الفتی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان در این جلسه ضمن تشکر از  حضور باشکوه مردم بصیر در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار داشت: فضای مجازی امروز به یک فضای ولنگاری تبدیل شده که فکری به حال کنترل این فضا نشده است.

 

 

وی افزود: امروز آنچیزی که مسائل کوچک را به یک بحران تبدیل کند بحث ولنگاری مجازی و در کنار این موضوع پایین بودن سواد رسانه در جامعه  است.

 

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد: در صدد سازماندهی رسانه های شهرستان هستیم و لازم است که این رسانه ها موجودیت خود را به اداره شهرستان با ارائه مجوزهای خود اعلام کنند.