پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه15:09 - 1401/08/15
غفلت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در انتصابات گلوگاه های مرزی؛

تهدید امنیت این بار در پایانه مرزی شیخ صالح

متاسفانه در خواب غفلت دستگاه های نظارتی و امنیتی این بار در پایانه مرزی شیخ صالح شاهد انتصاباتی ناصحیح در گلوگاه های مرزی هستیم.

به گزارش دیوانگاه  به نقل ازمرصاد، به تازگی انتصاباتی  بدون استعلام‌ از دستگاه های امنیتی استان در یکی از مناصب مدیریتی در روستای شیخ صالح انجام شده است درحالی که برخی از بستگان فرد منتصب شده وابسته به جریان های ضد انقلاب بوده اند.

 

گماردن افراد به مناصب دولتی آن هم در گلوگاه های مرزی کشور که به عنوان منطقه ای استراتژیک و حیاتی محسوب می شوند باید با موشکافی و دقیق و با حساسیت بسیار بالا و با مشورت نهادهای امنیتی انجام شود ؛ با این حال اکنون در روستای شیخ صالح به دلیل انتصاباتی به دور از این چارچوب مردم انقلابی و ولایتمدار این منطقه بسیار برآشفته اند و معترض هستند.

 

شرایط امروزی جامعه و تحرکات دشمن افزون بر اهمیت استراتژیکی روستای مرزی شیخ صالح که در مجاورت پایانه مرزی شیخ صالح قرار دارد همگی بر ضرورت انجام استعلامات لازم و بازنگری در چنین انتصاباتی صحه می گذارد.

 

افرادی در مناصب حکومتی گمارده شوند که حافظ خون شهدا باشند

 

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: بنای نظام جمهوری اسلامی ایران بر خون شهدا بنیان نهاده شده لذا این پیام را می رساند که باید افرادی در پستهای مسئولیتی گمارده شوند که حافظ خون شهدا باشند.

 

وی افزود: نمی توانیم افرادی را به پست های حکومتی بگماریم که آنها عزیزان ما را شهید کرده اند یا وابسته به افرادی هستند که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست به سلاح برده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: باید از میان فرزندان جریان انقلابی، متعهد و متخصص نظام افرادی در مناصب گمارده شوند که از روی دلسوزی تلاش کنند، کارها را پیش ببرند و هدف اصلی شان خدمت به مردم باشد.

 

به گزارشمرصادنیوز، از آنجا که بازارچه مرزی شیخ صالح به عنوان یکی  از بازارچه های رسمی کشور محسوب می شود، با توجه به هم جواری با کشور عراق می تواند سرنوشت نه یک استان بلکه یک کشور را تغییر دهد و درکنار تغییر همه بسترهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، امنیت منطقه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

 

استمرار وقایع اخیر در گوشه و کنار کشور، نقش امنیت را بیش از پیش یادآور می شود؛ زیرساختی که به یمن بیداری دستگاه های امنیتی فراهم شده و اکنون نیز نباید با روی کار آوردن افرادی که دارای سوابق خانوادگی وابستگی به عوامل ضد انقلاب هستند، دستخوش تغییرات منفی قرار گیرد.