پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:57 - 1401/10/05
حجت الاسلام والمسلمین تیشه کنی:

شهید سلیمانی با دفاع ازدیگر مذاهب الگویی اصیل از اسلام ناب محمدی را معرفی می کرد

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین : حاج قاسم بدون در نظر گرفتن دین و مذهب از مردم سوریه و عراق دفاع می کرد و در واقع الگوی اصیل از اسلام ناب را به جهان معرفی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تیشه کنی مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هرسین در گفتگو با  دیوانگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها و علمدار ولایت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:  خداوند در سوره مبارکه توبه و در آیه ۲۰ این سوره می فرماید:  کسانی که ایمان آوردند و مهاجرت کردند و با جان و مال خود جهاد کردند درجاتشان نزد خداوند بالاتر است.

 

 

 

وی افزود: در این آیه خداوند جهاد را در دو موضوع جان و مال مورد تاکید قرار می دهد و حاج قاسم سلیمانی مصداق بارزی از این آیه شریفه می باشد.

 

 

 

مسئول هيئت رزمندگان اسلام شهرستان خاطرنشان کرد: برخی اوقات این سوال مطرح می‌شد که چرا باید برویم و در عراق و سوریه بجنگیم، حاج قاسم در جواب افراد می گوید وقتی که می بینیم دختران ایزدی و مسیحی را به اسارت میبرند نمی توانیم راحت بنشینیم و بخوابیم، این حرکت سردار دلها برگرفته از سیره ائمه(ع) است.

 

 

 

حجت الإسلام تيشه کنی اظهار داشت: حاج قاسم بدون در نظر گرفتن دین و مذهب از مردم سوریه و عراق دفاع می کرد و در واقع الگوی اصیل از اسلام ناب را به جهان معرفی می کرد و در این مناطق حفظ وحدت دینی را مد نظر قرار می داد و بر خود تکلیف می دانست که از تمام ادیان دفاع کند.