پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:39 - 1401/10/08
گرامیداشت حماسه نهم دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت در هرسین/

حجت الاسلام ابرانی : در جریان بررسی فتنه ها این جمله به ذهن میرسد که فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ

به مناسبت سالروز حماسه نهم دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در هرسین برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،به مناسبت سالروز حماسه نهم دی  روز بصیرت و میثاق با ولایت مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در هرسین برگزار شد.

 

 

 

عرض خیر مقدم توسط سید برزو موسوی فرماندار شهرستان و سخنرانی حجت الإسلام ایرانی استاد حوزه و دانشگاه از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

 

 

حجت الاسلام ایرانی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: در کتاب وحی در مقابل کلمه فتنه  148بار در قرآن کریم کلمه بصر و 3بار کلمه بصبرت ذکر شده است و آنکه سرنوشت ساز بوده و در جریان فتنه ها توانسته خوب عمل کند و نقش آفرینی کند بصیرت است.

 

 

 

وی با اشاره به فتنه سال 88  افزود: اگر فتنه ها را بررسی کنیم می بینیم که در صدر اسلام و در دوران کوتاه زعامت حضرت علی (ع) آنحضرت شاهد سه فتنه بودند و وقتی که انسان تاریخ را بر این مبنا مطالعه می کند این جمله به ذهن متبادر می شود که  فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ..صاحبان بصیرت از حوادث عبرت بگیرید.

 

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی که انسان سایقه افرادی که در راس فتنه ها هستند را مطالعه می کند مات و مبهوت می ماند که چه جایگاهی داشتند، تمام تفاوت هایی که در شخصیت هایی که در شرایط  فتنه وجود دارد بر مبنای سابقه و حال قابل تفسیر است و تاریخ قابل تکرار است.

 

 

حجت الاسلام ایرانی اظهار داشت: اگر در جامعه نخبگانی و فرهیخته البته نه بر مبنای مدرک تحصیلی بلکه بر مبنای درک درست از شرایط و اوضاع به وجود آمده اگر نگاهشان این بود که فهم دینی خودمان صحیح است و فاصله از جایگاه ولایت و رهبری گرفتند ولو این که سابقه شمشیر زدن در راه اسلام داشته باشند عاقبت شری ها در انتظار آنهاست.

 

 

وی افزود: جریان فتنه اگر واکاوی نشود وبه آن پرداخته نشود گاهی در قد و قواره ای خود را نشان می دهد که به شهادت امام معصوم می انجامد.