پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:37 - 1401/10/10

باز هم آشوب به بهانه چهلم

برخی از اغتشاشگران به بهانه چهلم کشته شدگان جوانرود، با سر دادن شعارهای ساختار شکنانه و ایجاد رعب و وحشت سعی داشتند نظم و امنیت این شهر را بر هم بزنند.

به گزارش دیوانگاه  به نقل از  مرصاد،  چهل روز از واقعه اغتشاش در  جوانرود گذشت و صبح امروز برخی از اغتشاشگران به بهانه چهلم کشته شدگان جوانرود، با ایجاد رعب و وحشت و  بر هم زدن نظم و امنیت ، اقدام به سر دادن شعارهای ساختار شکنانه کردند تا شهر را به آشوب بکشانند!

 

این اقدام در حالی صورت گرفت  که مدتی است شهر جوانرود فضای آرامی را تجربه کرده و کسبه ی این منطقه فعالیت های بازرگانی خود را از سر گرفته بودند.

 

از طرفی برگزاری مراسم "یادبود چهلم"  در میان اقوام این نواحی از استان مرسوم نبوده است و همچنین خانواده متوفیان از قبل اعلام کردند که هیچ گونه مراسمی تحت عنوان "چهلمین روز" ندارند.

 

به نظر می رسد برخی جریانات پشت پرده از ناآرامی در اورامانات و در پی آن اختلال در فعالیت های تجاری و بازرگانی مردم زحمتکش کُرد و  نارضایتی این قشر منتفع می گردند.

 

همچنین شنیده ها حاکی است، در این سناریوچینی دشمن که همواره کشته سازی نقش پررنگی داشته ، فردی به نام " برهان الیاسی" از اهالی جوانرود کشته شده است.بنا بر اظهارات افراد حاضر در میدان ،فرد مذکور توسط سلاحی غیر از سلاح سازمانی نیرو های ضد اغتشاش مورد هدف قرار گرفته است.

اخبار تکمیلی متعاقبا در پایگاه خبری مرصاد منتشر می گردد.