پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه13:58 - 1401/10/15
اولین یادواره شهدای انتظامی شهرستان هرسین برگزار شد/

سردار جاویدان: شهید پشت پا می زند به لذت های دنیایی و با خدای خود معامله می کند

با حضور فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ، امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان و خانواده معظم شهدای انتظامی اولین یادواره شهدای انتظامی شهرستان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی هرسین برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ،با حضور  سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، حجت الاسلام رضایی امام جمعه، سید برزو موسوی فرماندار و مسئولین شهرستان و خانواده معظم شهدای انتظامی اولین یادواره شهدای انتظامی شهرستان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی هرسین برگزار شد.

 

 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره  سردار دلها سپهبد شهید سلیمانی و شهدای مظلوم امنیت ، مرزبانی و انتظامی و همچنین شهدای بسیج و ارتش اظهار داشت: امروز علی رغم همه تنوع های قومیتی، مذهبی و فرهنگی که در سطح استان کرمانشاه وجود دارد ولی به برکت وجود شخصیت های ارزشمندی همچون آیت الله علما و دیگر علما در سطح استان و بزرگانی در سطح برادران اهل تسنن همچون آقای ملاقادر قادری و آگاهی و بصیرت خوب مردم و همچنین تلاش دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شاهد یک اقتدار و امنیت خوبی در سطح استان هستیم.

 

 

وی افزود: شهرستان هرسین از جمله شهرستان هایی است که به حمدالله هیچگونه مشکلی در وقایع اخیر نداشتیم و این نشان از بصیرت مردم و تدابیری است که متولیان امر اندیشیده اند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: واژه شهید یک واژه بسیار ارزشمند است و شهادت هم برگرفته از مجاهدت شهید است، شهید در واقع پشت پا می زند به لذت های دنیایی و با خدای خود معامله می کند و هیچ اجری بالاتر از شهادت نیست.

 

 

سردار جاویدان در ادامه اظهار داشت: مکتب ما مکتب اباعبدالله الحسین(ع) است و شهادت هم ارثی از آنحضرت است،  انقلاب ما برگرفته از قیام عاشوراست، در8سال دفاع مقدس رزمندگان ما متوسل می شدند به ائمه(ع) و افتخارات امروز ما خروجی همین پیروی از راه و رسم سیدالشهداست.

 

 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت این ایام افزود: حاج قاسم سلیمانی یک انسان کامل بود فرمانده ای دلیر و شجاع که در میدان نبرد با عقلانیت و هوشمندی عمل می کرد.

 

 

در ابتدای این مراسم سرهنگ عزیزیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان: هرسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای انتظامی شهرستان وخوشامد گویی خدمت مهمانان و خانواده معظم شهدا اظهار داشت: هدف از برگزاری این یادواره های شهدا این است که به خود یادآوری کنیم که شهدا برای ما چه کرده اند.

 

وی افزود: از این جلسه بوی بهشت به مشام می‌رسد و می‌توان حضور شهدا را در اینگونه مراسمات احساس کرد.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: امروز در مجموعه شهدای انتظامی شهرستان مفتخر هستیم که ۲۳شهید را در تمام عرصه ها تقدیم انقلاب کرده ایم.

 

 

عزیزیان اظهار داشت: در توصیه های سردار سلیمانی داریم که حفظ نظام از اوجب واجبات است و در جایی دیگر می‌فرماید این انقلاب حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند بقیه حرم ها هم آسیب خواهند دید.

 

 

در ادامه حجت الإسلام رضایی امام جمعه هرسین طی سخنانی اظهار داشت: تنها نیروی نظامی که توامان دو وظیفه را انجام می‌دهد نیروی انتظامی است هم مرزبان است و امنیت مرزها را تامین می‌کند و هم در داخل کشور امنیت را تامین می کند.

 

وی افزود: در اغتشاشات اخیر بیش از ۲هزار پلیس شهید و مجروح شدند، در هیچ کجای دنیا پلیس آسیب نمی بیند.

 

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: شما کجای دنیا سراغ دارید که نیروی امنیتی ما در مقابل اغتشاشگران مردم را دعوت به آرامش کند.

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: دشمن از اینها عصبانی است و این نشانه اقتدار و مظلومیت پلیس ماست، اعتراض حق مردم است ولی این اعتراض نباید منجر به اغتشاش شود.

 

 

وی افزود: در فتنه اخیر یکی از مواردی که ما یک قدردانی بدهکار هستیم به نیروی انتظامی همکاری و هماهنگی نیروهای انتظامی و بسیج و نیروهای امنیتی است و این جای تشکر دارد از مدیریت فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جناب سرهنگ عزیزیان .

 

 

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای انتظامی شهرستان با حضور سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان و مسئولین شهرستان هرسین تجلیل شد