پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه19:38 - 1401/10/22

ایجاد ۲۳۱۰ فرصت شغلی در شهرستان هرسین در سال ۱۴۰۱

فرماندار هرسین در نهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گفت: بر اساس داده های سامانه رصد تاکنون ۸۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال به میزان ۲ هزار و ۳۱۰ فرصت شغلی در شهرستان هرسین ایجاد شده است.

به گزارش دیوانگاه ،سید برزو موسوی چشمه کبودی فرماندار شهرستان هرسین در نهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هرسین که با حضور مختار احمدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و مدیران امور شعب بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد با اشاره به اینکه بر اساس سند توسعه استان تعداد ۲ هزار و ۸۸۸ فرصت شغلی برای شهرستان هرسین پیش بینی شده است اظهار داشت : بر اساس داده های سامانه رصد تاکنون ۸۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال به میزان ۲ هزار و ۳۱۰ فرصت شغلی در شهرستان هرسین ایجاد شده است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان هرسین رتبه اول در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس سهمیه تخصیصی در استان را دارد افزود : در شهرستان هرسین با جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه تخصیصی به میزان ۴ میلیارد تومان ۱۲۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

 

سید برزو موسوی چشمه کبودی افزود: شهرستان هرسین دارای قابلیتها ، استعداد ها و ظرفیت ها و نقاط قوت ویژه می باشد و این قابلیت آنرا به دومین قطب اقتصادی استان تبدیل نموده ومیطلبد که مورد توجه مدیران و بانک های عامل باشد.

 

 

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه ضمن تاکید در تسریع روند پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط بانک‌ها و ادارات دولتی به منظور ایجاد اشتغال تصریح  کرد : انتظار داریم ادارات پس از معرفی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اکتفا نکنند و تا حصول نتیجه تولید کنندگان را همراهی و امور را پیگیری کنند.

 

 

مختار احمدی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اینکه مقوله ایجاد اشتغال یک مقوله فرابخشی و حتی فراقوه ای می باشد اظهار داشت : همه دستگاه های اجرایی ، نظارتی و بانک های عامل در مقوله ایجاد اشتغال مسئولند و باید پای کار باشند.

 

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان در استان کرمانشاه پرداخت شده است افزود : با پرداخت این میزان تسهیلات یک هزار و ۵۹۷ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

 

 

احمدی ادامه داد : مجموع تسهیلات اختصاصی برای ایجاد مشاغل خانگی را  ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

 

 

وی افزود : بر اساس سند توسعه اشتغال استان و به استناد زیست بوم ملی اشتغال کشور امسال  ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است که تاکنون ۳۶ هزار و ۴۱ فرصت شغلی معادل ۷۸ درصد در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

 

 

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و مدیر بنیاد برکت استان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی هرکدام مهمترین مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را تشریح نمودند.