پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه16:34 - 1401/11/14

پروژه هایی که کم کم آثار باستانی می شوند/ شگفتانه مدیریت شهری در کرمانشاه

عدم جذب سرمایه‌گذار به‌منظور اجرای پروژه‌های شهری از معضلاتی است که کلانشهر کرمانشاه با آن دست به‌گریبان است.

به گزارش دیوانگاه به نقل از مرصاد، کرمانشاه از عنوان "کلانشهر" تنها نام آن را یدک می‌کشد و از شاخصه‌های کلانشهر بودن تنها آمار جمعیتی را. گویا این شهر بدون کلان‌شهر، سر برخاستن از خواب ندارد.

 

پروژه‌های بر زمین مانده یادگاری‌های مسئولان  خواب‌زده‌ای است که در نقطه به نقطه شهر کرمانشاه قابل مشاهده است؛ مسئولانی بدون دغدغه که یا مدیریت نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند مدیریت کنند!

 

اکنون مسئولان کرمانشاه مدال افتخار پرچمداری کرمانشاه در شاخصه‌هایی چون فقر، تورم، بیکاری، طلاق، اعتیاد و خودکشی را بر گردن دارند بی آنکه خم به ابرو آورند و کاری برای مردم بکنند.

 

در فضای بحرانی کلانشهر کرمانشاه جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های موجود مهمترین اقدام خواهد بود با این حال شهرداری کرمانشاه تلاش‌های خود را تنها به انجام‌ تبلیغات محیطی محدود کرده است و چشم انتظار سرمایه‌گذاری است که شاید این هفته با تبلیغات بیاید شاید...

 

 

شهرداری کرمانشاه تنها از طریق نصب بنر تبلیغاتی درصدد جذب سرمایه‌گذار است

 

پوریا فخری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: شهرداری کرمانشاه تنها از طریق نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی درصدد جذب سرمایه‌گذار است.

 

وی با تاکید بر ضرورت اقدام عملی برای جذب سرمایه‌گذار، افزود: باید آموزش‌های لازم فرا گرفته شود سپس نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شود، نه اینکه منتظر جذب سرمایه‌گذار آن هم از طریق نصب بنر باشیم.

 

رئیس شورای اسلامي شهر کرمانشاه گفت: باید چاره‌ای اساسی برای جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه اندیشیده نشده و عملا نیز موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده‌ایم.

 

فخری با بیان اينكه کرمانشاه به سرمایه‌گریزی شهره است، بر ضرورت همراهی سرمایه‌گذاران تاکید و تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری در استان کرمانشاه و از آنجا که با سرمایه‌گذار اشتغال ایجاد می‌شود، باید با جدیت درصدد جذب سرمایه‌گذار برآییم.

 

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمانشاه از سرمایه‌گذار حمایت می‌کند به‌شرطی که شهرداری برنامه داشته باشد و برای جذب سرمایه‌گذار اقدام عملی انجام دهد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: ما هم پیگیر جذب سرمایه‌گذار هستیم،  امیدواریم که توفیقی حاصل شود.

 

طرح‌های اصلی و پیشران استان در حوزه شهری بلاتکلیف مانده است

 

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی توسعه اقتصادی تحت‌عنوان رکنی از ارکان توسعه یک بخش، جامعه و یک کشور است.

 

وی افزود: وقتی راجع‌به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهری سخن می‌گوییم باید دو جنبه را مورد توجه قرار دهیم؛ یکی انجام سرمایه‌گذاری به عنوان منبع درآمد پایدار شهری برای شهرداری است تا بتواند از آن محل بخشی از هزینه‌های خود را جبران کند و دیگری انجام سرمایه‌گذاری به ارائه خدمات بهتر به همشهریان منجر شود‌.

 

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاری از نظر عایدی باید برای سرمایه‌گذار هم منافع خوبی داشته باشد تا سرمایه‌گذار در این پروژه‌ها شرکت کند.

 

بهمن خاطرنشان کرد: وقتی راجع‌به سرمایه‌گذاری در حوزه شهری صحبت می‌کنیم عموما قراردادهایی برای این مدل از سرمایه‌گذاری‌ها منعقد می‌شود که در قالب بی او تی اجرا شود که البته سرمایه‌گذار و هم شهرداری یک شهر را با چالش‌هایی مواجه می‌کند و نیاز است در این زمینه دقت بیشتری به عمل آید.

 

وی افزود: در استان و شهر کرمانشاه نیز موضوع مذکور یکی از موضوعات پرچالش است زیرا طرح‌های اصلی و پیشران استان در حوزه شهری بلاتکلیف مانده که نیاز است سرمایه‌گذار متخصص این حوزه‌ها جذب شود تا بتوانیم در حوزه‌های مذکور اقدام کنیم.

 

بهمن تصریح کرد: پروژه‌هایی چون شهربازی کرمانشاه و تله‌کابین طاقبستان از نمونه پروژه‌های بزرگ و قدیمی است که هنوز به یک نتیجه مطلوب نرسیده همچنین برخی از پروژه‌هایی که از طرف شهرداری برای سرمایه‌گذاری مطرح شده، دارای جذابیت هستند اما نباید فراموش کنیم که سرمایه‌گذار درصدد تأمین منافع مالی خود است و باید این منافع نیز برای وی تأمین شود‌.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ناتوانی شهرداری کرمانشاه در جذب سرمایه‌گذار نه تنها سبب استمرار وضعیت موجود شده بلکه به تشدید وخامت این اوضاع نیز منجر شده با این حال اقدامی عملی توسط متولیان امر انجام نشده است.