پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:16 - 1401/11/27
حجت الاسلام رضایی:

مهمترین موضوع در خصوص قرآن عمل به دستورات است

محفل نورانی انس با قرآن باحضور امام جمعه و مدیران ادارات، قاریان، پیشکسوتان واعضای جلسات قرآنی سطح شهردر سالن همایش های اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزارشد.

به گزارش دیوانگاه ،صبح امروز با حضور حجت الاسلام رضایی امام جمعه، سرهنگ موسوی فرمانده سپاه ناحیه و مدیران ادارات، قاریان، پیشکسوتان واعضای جلسات قرآنی سطح شهر در سالن همایش های اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد که در این محفل چندتن از قاریان برترشهرستان به تلاوت قرآن پرداختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه شهرستان درسخنانی علت ظلم پذیری برخی از کشورهای مسلمان را دوری از قرآن وفرامین این کتاب الهی دانست وگفت: قرآن کتاب جامع وبدون نقصی است که برنامه کامل سعادت ابدی انسانها توسط خالق انسانها با بهترین وهنرمندانه ترین بیان در آن ترسیم شده است.

 

امام جمعه هرسین افزود:  باید از خود پرسید که نقش قرآن در زندگی ما چگونه است؟ اینجا باید یک تلنگری بزنیم و یکی از مواردی که پیامبر(ص) در خصوص آن تذکر داده اند محجوریت قرآن است، امروز زیباترین قرآن ها در عربستان منتشر میشود اما کانون فتنه عربستان است.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: قاری قرآن بودن و حافظ قرۀن بودن خوب است اما مهمتر از همه جاری کردن دستورات قرآن در زندگی است، اگر این نباشد وقتی که صدای قرآن را میشنویم یاد اموات می افتیم،

 

در ادامه الفتی رییس اداره ارشاد اسلامی نیز ضمن خیرمقدم به حضار بااشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ قرآنی وتربیت حافظان قرآنی اظهار داشت: سیاست نظام حمایت از فعالیت های این عرصه است وان شاالله کلاس های آموزش وحفظ کلام وحی و محافل قرآنی در طول سال وبا مشارکت ادارات ونهادها ونیز مسئولان واعضای جلسات قرآنی سطح شهر ادامه خواهد یافت.

 

در پایان، سه نفر از پیشکسوتان قرآنی که بیش از چهل سال در برگزاری جلسات خانگی تلاوت قرآن فعالیت داشته اند مورد تجلیل قرارگرفتند.

 

گفتنی است این برنامه با مشارکت سپاه ناحیه، حوزه امام علی(ع)، آموزش وپرورش وموسسه قرآنی میراث ماندگار برگزارشد.