پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه09:54 - 1401/11/29
حجت الاسلام رضایی:

بعثت پیامبر اکرم(ص) هدف از خلقت انسان را تبیین می کند

امام جمعه هرسین گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) هدف از خلقت انسان را تبیین می کند و پاسخی روشن به چرایی حیات آدمی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  دیوانگاه ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: مبعث یک رویداد بزرگ در عرصه های مختلف است که در ابعاد علمی و فرهنگی نیز کانون توجه می باشد چرا که مبعث مختص به مردم یک دوران خاص نیست، و از آنجا که اسلام دینی جهانی است اختصاص به همه زمانها و همه مکان ها و همه انسان‌ها جهت پاسخ به نیاز ها دارد. 

 

 

امام جمعه هرسین افزود: یکی از اهداف اصلی بعثت پیامبر اکرم(ص) ، توجه مردم به خودآگاهی بود و در واقع بحث شناخت هویت و خودشناسی برای انسان، موجب نوعی تصفیه درونی در شخص شده و درنهایت به تغییرمثبت درهمه جنبه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و اخلاقی یک فرد می انجامد.

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چرا که  دین _بویژه اسلام _مجموعه ای از بایدها و نبایدها برای رساندن بشر به کمال و  سعادت دنیوی و اخروی و ساختن انسان کامل است.  در واقع بعثت پیامبر اکرم(ص) هدف از خلقت انسان را تبیین می کند و پاسخی روشن به چرایی حیات آدمی است، لذا چنانچه خداوند متعال فرموده اند رسالت پیامبر اسلام منّت بر کسانی است که ایمان آورده اند . بعبارتی ما باید مدیون و ممنون خالق یکتا بواسطه این موهبت عظیم و عنایت ویژه باشیم. 

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت:  زندگی کنونی انسان‌ها نیاز به یک تغییر اساسی دارد؛ تغییری در جهت خودشناسی و در نهایت خداشناسی، تغییری که به وسیله آن، خود را از قید آداب و رسوم بی ارزش رها کند، که این امر نیازمند یک حرکت عظیم و تغییر در روش زندگی آدمی است که بازخوانی این رویداد عظیم یعنی مبعث در دوران کنونی، می‌تواند نقطه عطف شروع این تغییر باشد.

 

 

خطیب جمعه هرسین در ادامه افزود:  در دنیای مادی امروزه به طریقی دیگر نقش خدا در زندگی انسان ها کمرنگ شده است و متاسفانه برخی از انسان های دوران کنونی دانسته یا نادانسته نقش خداوند را در زندگی خود کمرنگ و  یا چه بسا حذف کرده‌ اند؛ زیرا که انسان عصرامروز با محدود کردن و مقید کردن خود به آداب و رسوم بی ارزش و بی پایه، یک نوع جاهلیت مدرن را برای خود رقم زده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مدعیان تمدن غربی با زر و زور و تزویر و  قدرت رسانه ای که در اختيار دارند تلاش دارند با بهره‌گیری از روش‌ها و ابزار‌های نوین بشریت امروز را به قهقرا و فساد و  منجلاب  و در یک‌کلام به سمت «جاهلیت مدرن»  و سبک زندگی صرفا مادی و حیات حیوانی با شعار های فریبنده ای چون آزادی و دموکراسی و آزادی بیان سوق دهند که از نتایج تلخ ترویج سبک زندگی غربی، هرج و مرج و ولنگاری جنسی و خشونت و دور شدن انسان از جایگاه  اصلی خود است چرا که بقای مافیای شیطانی غرب در  عدم آگاهی و دور نمودن انسان ها از تربیت صحیح دینی است .

 

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: راه های برون رفت از بحرانی که دستاورد فرهنگ منحط غرب که همان جاهلیت مدرن است عبارتند از: تقویت ایمان  و باورهای دینی و  دشمن شناسی و داشتن بصیرت بعنوان چراغ روشن راه  و توجه به قشر نوجوان و جوان جامعه و خانواده ها با  ارائه برنامه های مناسب و متناسب با شرایط مقتضی می باشد.

 

 

امام جمعه هرسین افزود:  از مهمترین مؤلفه ها در مقابله با این جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن، گوش سپردن و عمل کردن به فرامین و توصیه های عالمان دینی  وارسته و در رأس آنها تبعیت محض از ولی فقیه بعنوان یک امانت الهی در عصر غیبت و در فتنه‌های آخرالزمانی است.